مراقبت از پوست در فصل تابستان

مراقبت از پوست در فصل تابستان نیاز به یکسری مهارت‌های ساده و اطلاعات کاربردی دارد تا با رعایت آن‌ها، قادر به حفظ سلامت پوست خود تحت شرایط مختلف باشید. فلذا ما هم در این بخش از مجله سلامت کلینیک بهروز قصد داریم ترفندهای جالبی را به منظور مراقبت از پوست در فصل تابستان به شما عزیزان آموزش دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

تابش مستقیم اشعه‌های فرابنفش نور خورشید سبب بروز عارضه‌های مختلف پوستی خواهد شد، به همین خاطر بهتر است از یک کرم ضدآفتاب با کیفیت و اورگانیک که ماندگاری مطلوبی داشته باشد، استفاده کنید. لطفا به این نکته هم توجه داشته باشید که برای مراقبت از پوست در فصل تابستان، بهتر است کرمی مصرف کنید که عبارت water-resistance بر روی آن درج شده باشد. این اصطلاح بیانگر آن است که در صورت تعریق پوست شما، ترکیبات کرم اثر بخشی خود را از دست نخواهد داد. در ضمن توصیه می‌کنیم کرمی که انتخاب و خریداری می‌کنید، فاقد رنگ باشد تا بتوان به میزان دلخواه پوست خود را با آن پوشش داد.

از لایه‌برداری پوست خود غافل نشوید

طبیعتاً یکی دیگر از مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در فصل تابستان مربوط به لایه برداری آن می‌شود. با انجام فرایند لایه برداری پوست، سلول‌های مرده از بین رفته و آلودگی و چربی موجود بر روی آن پاکسازی می‌شود. بدین ترتیب منافذ مسدود شده، باز می‌شود و بار دیگر شاهد لطافت و شادابی پوست خود خواهید بود. همچنین با لایه‌برداری، میزان جوش‌های صورتتان هم کاهش پیدا می‌کند. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که زیاده‌روی در استفاده از این شیوه سبب حساسیت و بروز نتیجه عکس می‌شود. بنابراین هر ماه نهایتاً ۳_۴ مرتبه لایه برداری ملایم کافی است و توصیه می‌کنیم که از انجام بیش از حد آن خودداری فرمایید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

شما می‌توانید با استفاده از انواع کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده، رطوبت مورد نیاز پوست خود را تامین کنید و از خشکی و چروکیدگی آن در روزهای گرم تابستان پیشگیری نمایید. در واقع یکی از مهم‌ترین اصول مراقبت از پوست در فصل تابستان مرطوب نگه داشتن آن است که علاوه بر مصرف انواع کرم، با استفاده از بخور گرم هم می‌توان این کار را انجام داد. بدین منظور می‌توانید داخل ظرفی مقداری آب بریزید و در صورت تمایل عصاره گیاهان دلخواه و مقوی برای پوست را هم بدان بیفزایید. سپس اجازه دهید تا به جوش بیاید و آن را از روی حرارت بردارید. بعد با احتیاط پوست صورت خود را به فاصله مناسب در مجاورت آن قرار دهید تا به خوبی نرم و مرطوب شود. شما می‌توانید ۲_۳ مرتبه در هفته این کار را تکرار کنید. برای استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده هم می‌توانید ۲_۳ مرتبه در روز این محصول را بر پوست خود بزنید.

بالم لب و کرم دور چشم را فراموش نکنید!

مسلما به همان میزان که مراقبت از پوست سایر نواحی صورت در فصل تابستان مهم است، دور چشم و لب‌ها هم از اهمیت بالایی برخوردارند. به خصوص که پوست این دو ناحیه بسیار نازک و حساس‌تر بوده و بر اثر گرما، دچار خشکی و ترک خوردگی می‌شوند. فلذا باید به طور مرتب با استفاده از یک بالم لب باکیفیت و کرم دور چشم مرغوب، پوست این نواحی را همیشه نرم و مرطوب نگه دارید و از بروز آسیب به آن‌ها پیشگیری کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی روش‌های مراقبت از پوست در فصل تابستان پرداختیم‌ و دانستیم که تنها با رعایت چند نکته ساده و در عین حال کاربردی، می‌توان لطافت و شادابی پوست را در برابر تابش نور خورشید و سایر عوامل تاثیرگذار، حفظ کرد. در آخر لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که شما می‌توانید با بهره‌مندی از خدمات ما در کلینیک تخصصی پوست، مو و تغذیه دکتر بهروز باریک بین، درجه سلامت و سطح کیفی پوست خود را ارتقاء دهید. ما در این مرکز با استفاده از مهارت کادر پزشکی مجرب و دستگاه‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته همواره در تلاشیم تا بهترین خدمات زیبایی و جوانسازی پوست (پی آر پی، تزریق فیلر، سابسیژن، لیفت نخ، تخلیه ژل پاژ و…) را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم و شاهد لبخند رضایت بر لبان پر مهرتان باشیم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا شما هم تجربیات و پیشنهادات خود را پیرامون موضوع مطرح شده در بخش کامنت‌ها، با ما و سایر کاربران مجله Behroozclinic به اشتراک بگذارید تا ما هم از معلومات شما عزیزان بهره‌مند شویم‌. ضمناً اگر قصد رزرو نوبت و مراجعه حضوری به کلینیک را دارید، در ادامه آدرس و شماره تماس‌های مرکز را جهت انجام هماهنگی‌های لازم خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

شماره تماس بهروز کلینیک:

021-22573274

021-22764023

021-22764021

021-22575757

021-22571684

تعیین وقت تخلیه ژل پاژ:

09128434077

آدرس بهروز کلینیک:

تهران، منطقه ۴، پاسداران، بوستان نهم، روبروي بيمارستان لبافي نژاد، پلاك ١١٨، خیابان بوستان نهم (جعفری)، کلینیک بهروز

ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 9 صبح لغایت 19