تاثیر بوتاکس بر روی سردردهای میگرنی چیست؟

در ابتدا مقاله تاثیر بوتاکس بر روی سردردهای میگرنی ابتدا باید بگوییم که ماده بوتاکس و یا سم بوتولونیم بیشتر به منظور کاربرد زیباسازی خود یعنی از بین بردن چین و چروک های روی صورت مورد استفاده قرار می گرفته است اما در طی چند سال اخیر تحقیقات و بررسی هایی در مورد تاثیر بوتاکس بر روی سردردهای میگرنی انجام شده است که نشان می دهد با استفاده از بوتاکس می توان اقدام به درمان سردردهای میگرنی کرد و به تبع آن از شر مشکلات این بیماری یعنی درد شدید و ناگهانی یک طرف سر، حالت تهوع، مشکلات بینایی و… خلاص شد.

بیماری میگرن چیست؟

در خصوص تاثیر بوتاکس بر روی سردردهای میگرنی لازم است بگوییم که بیماری میگرن چیست، میگرن بیماری که سیستم عصبی اتونومس را درگیر کرده و از این طریق باعث می شود تا فرد احساس دردی شدید و ناگهانی را در یک سمت سر خود بیشتر احساس کند. این بیماری در نهایت باعث مرگ بیمار نمی شود اما باعث می شود تا فرد زندگی پر درد و رنجی را تجربه کند. میزان شدت درد، تکرار و استمرار آن در طول روز یا شب در هر فردی متفاوت است اما به طور میانگین زنان بیشتر از مردان به این بیماری دچار می شوند. معمولا افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، دارای یک سابقه خانوادگی وراثتی به این بیماری هستند. شرایط و عوامل مختلفی چون استرس، خشم، سرما و گرما شدید، تشنگی و گرسنگی و… این بیماری را تشدید می کنند بنابراین لازم است تا افرادی که به این بیماری مبتلا هستند سبک زندگی خاصی را داشته باشند تا درد و رنج کمتری را تجربه کنند. با وجود همه پیشرفت هایی که در زمینه علم پزشکی رخ داده است هیچ راهی به جز تزریق بوتاکس برای درمان و یا کاهش قطعی مشکلاتی که این بیماری برای فرد ایجاد می کند کشف نشده است. بخش زیر نشانه ها و علائمی است که نشان می دهد شما به بیماری میگرن دچار هستید یا خیر: ◽ میزان و شدت سردرد در یک طرف بیشتر بوده و نبض دار است ◽ همزمان با شروع شدن سردرد در یک طرف سر، فرد احساس تهوع و استفراغ می کند ◽ فرد در طول روز یا شب دردهای شدید و مکرری را احساس می کند ◽ در زمان شروع سردردهای نبض دار میگرنی، فرد از صدا و نور احساس ترس و ناراحتی می کند

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوع باکتری سمی ضعیف شده می باشد که در صورتی که وارد معده یا گردش خون شود باعث بسته شدن پایانه های عصب عضلات و به تبع آن فلج شدن شخص می شود. تزریق بوتاکس یکی از بهترین روش های جوانسازی و زیباسازی پوست می باشد به این دلیل که با تزریق به ناحیه خاصی از صورت می توان از شر تمامی چین و چروک های صورت خلاص شد و چهره خود را چندین سال جوان تر کرد. این ماده که کاربرد زیباسازی دارد و چند سالی هم می شود که کاربرد درمانی آن برای بیماری میگرن کشف شده است. این ماده نسبت به گرما و سرمای حساس است و با قرار گرفتن در محیط گرم و سرد خاصیت درمانی و زیباسازی خود را از دست می دهد. علاوه بر تاثیر درمانی بوتاکس بر روی سردردهای میگرنی، دیگر کاربردهای درمانی بوتاکس به شرح زیر می باشد:

◽ بیماری ها و مشکلات مغز و اعصاب
◽ تیک چشمی یا بلفارواسپاسم
◽ تیک گردنی یا دیستونی گردن

تاثیر بوتاکس بر روی سردردهای میگرنی

در مورد تاثیر بوتاکس بر روی سردردهای میگرنی باید بگوییم که در بین افرادی که از بوتاکس برای چین و چروک صورت خود استفاده می کردند افرادی به بیماری میگرن مبتلا بودند که پس از تزریق بوتاکس به صورت خود، به طور غیر منتظره ای متوجه این موضوع شدند که با تزریق بوتاکس، شدت درد سردردهای میگرنی یک طرف سرشان کاهش یافته است، این افراد با بیان این اتفاق به پزشکان خود باعث شدند تا متخصصین به بررسی و آزمایش این ماده برای درمان میگرن بپردازند در نهایت تاثیر بوتاکس بر روی سردردهای میگرنی کشف شد که نشان می داد با تزریق بوتاکس جلوی انتقال پیام های عصبی که مسئول رساندن پیام درد به مغز هستند گرفته می شود و از این راه می توان برای احساس نکردن دردهای شدید و مکرر سردردهای میگرنی بهره برد. آمارها نشان می دهد 50 درصد افرادی که دو بار اقدام به تزریق بوتاکس کردند، این ماده تاثیر مثبتی بر روی کاهش دردهای میگرنی داشته و 70 درصد افراد دیگر نیز گزارش دادند که با 5 بار تزریق بوتاکس، میزان دردی که از بیماری میگرن داشتند را دیگر احساس نمی کنند.

شماره تماس بهروز کلینیک:

تعیین وقت تخلیه ژل پاژ:

آدرس بهروز کلینیک:

تهران، منطقه ۴، پاسداران، بوستان نهم، روبروي بيمارستان لبافي نژاد، پلاك ١١٨، خیابان بوستان نهم (جعفری)، کلینیک بهروز

ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 9 صبح لغایت 19

به طور میانگین مدت زمان ماندگاری تزریق بوتاکس بین 3 تا 6 ماه می باشد.

معمولا 10 تا 15 دقیقه زمان نیاز است.

تاثیر بوتاکس بر روی سردردهای میگرنی در هر فردی متفاوت است و نواحی که بوتاکس تزریق می شود در هر فردی فرق می کند ولی معمولا بوتاکس به ناحیه پشت سر و ناحیه گیجگاه فرد تزریق می شود.