ماندگاری ژل لب

ما در این مقاله سعی داریم شما را با ماندگاری ژل لب آشنا کنیم. انسان با گذشت زمان دچار پیری و فرتوتی می شود و تمام اعضای صورت او با گذر زمان دچار افتادگی می شود حتی می توان گفت که لب های انسان در اثر بالا رفتن سن کم حجم و کوچک تر می شود؛ برای درمان این کم حجمی بیشتر مردم از روش تزریق ژل لب استفاده می کنند تا چهره جذاب تر و زیباتری داشته باشند. در ادامه برای آشنا شدن با ژل لب و ماندگاری ژل لب با ما همراه باشد.

ژل لب چیست ؟

ژل لب با هدف بیشتر شدن حجم و بهتر شدن فرم لب ها تزریق می شود و میزان ژل و عمق تزریق آن به نوع ماده مصرفی و سلیقه افراد بستگی دارد. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد که برای تزریق به لب ها و نواحی اطراف لب استفاده می شود، اما در میان آن ها اسید هیالورونیک که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و به بیشتر شدن حجم لب ها کمک می کند بیشتر مورد توجه است. نکته بسیار مهم در مورد تزریق ژل لب این است که تناسب بین لب بالا و پایین باید در نظر گرفته شود تا نتایج ایده آل تری حاصل شود. فرم لب هر فرد با دیگری متفاوت است و مختص خود فرد است و نباید انتظار داشته باشید که فرم لب پس از تزریق مانند بقیه باشد. این عمل زیبایی باید توسط یک پزشک متخصص آشنا به آناتومی لب و صورت انجام شود. تزریق ژل لب با استفاده از سوزن بسیار ظریف با زاویه مناسب در داخل لب یا اطراف لب انجام می شود و برای کم شدن درد می توان از کرم های بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین استفاده کرد.

ماندگاری ژل لب

تزریق ژل لب نتایج دائمی ندارد و با گذشت زمان از حجم ژل کاسته می شود و بسیاری از افراد هر چند ماه یکبار برای حفظ شکل و حجم دلخواه ژل را مجددا تزریق می کنند. در واقع ماندگاری ژل لب در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال نوع ژلی که استفاده می کنید. به عنوان مثال ژل های هیالورونیک اسید بین ۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارند. ژل های نیمه دائمی حدود ۱تا ۲ سال ماندگاری دارند. ماندگاری ژل های دائمی بسیار بیشتر است. برند ژل استفاده شده شرکت های مختلف ژل هایی با فرمولاسیون های متفاوت تولید می کنند. برخی از این ژل ها برای تزریق به لب ها و برخی برای تزریق در سایر نواحی صورت بهتر است. پزشک متخصص در کلینیک این موارد را به تفصیل برای شما توضیح می دهد. حجم لب مهم است. حجم بیشتر نیاز به ترمیم طولانی تری دارد. متابولیسم بدن شما و شرایط فیزیولوژیکی پوست تعیین کننده است. برخی از آن ها متابولیسم سریع تری دارند و اسید هیالورونیک تزریق شده خیلی سریع توسط بدن جذب می شود. ماندگاری ژل به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از مراجعین هر ۶ ماه یک بار برای ترمیم و تزریق مجدد مراجعه می کنند و برخی دیگر برای ۹ یا ۱۰ ماه نیازی به تزریق مجدد ندارند. ماندگاری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. مواد تشکیل دهنده هر ژل و نوع اثر آن دوام آن را تعیین می کند. در تزریق ژل آلیاکسین مواد تشکیل دهنده این فیلر حداکثر تا ۹ ماه باقی می ماند و البته در برخی موارد ماندگاری آن تا یک سال گزارش شده است که به ندرت در ناحیه لب اتفاق می افتد. ماجرا در هنگام تزریق ژل الانسه کمی متفاوت است. در این روش شما 4 نوع ژل دارید که هر کدام دارای ماندگاری متفاوتی هستند. کمترین ماندگاری این ژل مربوط به ژل الانسه S و بیشترین ماندگاری مربوط به ژل سری E است که تا 2 سال می توان روی آن حساب کرد.

ژل لب با تزریق چربی چه تفاوتی دارد ؟

برخی افراد تزریق چربی را برای حجیم کردن انتخاب می کنند، در این روش چربی از نواحی بدن مانند ران و باسن که تجمع چربی دارند گرفته می شود و به بدن تزریق می شود. خب این روش قطعا واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند و ماندگاری آن بیشتر می شود، اما خطر عوارضی مانند عفونت، خونریزی، تورم طولانی مدت یا حتی نکروز بافت چربی وجود دارد مگر اینکه موضع پزشک توصیه شود. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که برداشتن چربی از بافت ها شامل یک دوره بهبودی نسبتا طولانی است. تزریق چربی به دلیل ماندگاری بیشتر طرفداران زیادی دارد اما برای تزریق لب مناسب نیست. تزریق چربی در درجه اول برای بیشتر شدن حجم و جبران فرورفتگی های صورت استفاده می شود. اگر چربی را به لب تزریق کنیم حالت غیر طبیعی و پف کرده به خود می گیرد و خیلی زیبا به نظر نمی رسد. اما با تزریق ژل لب، اسید هیالورونیک ماده ای است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود و عوارض بسیار کمتری دارد، علاوه بر این که حجم و فرم دهی بسیار مطلوبی برای لب ها ایجاد می شود. برای برداشتن چربی نیاز به جراحی دارد.

زمان مناسب برای تزریق مجدد :

برای کارایی بیشتر تزریق مجدد و به گونه ای که هیچ کس متوجه تغییر مداوم در صورت شما نشود، توصیه می کنیم از پزشک خود بخواهید زمانی که هنوز بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از حجم ژل قبلی باقی مانده است، ژل را مجددا تزریق کند. تزریق ژل لب بهترین و سالم ترین روش حجم دهنده لب است و اکثر افرادی که از این روش استفاده کردند از آن رضایت کامل داشتند و پس از جذب ژل روی لب ها به بدن درخواست تزریق مجدد می کنند. تزریق مجدد ژل لب دارای مزایای زیر است:

جذب کندتر ژل در تزریق مجدد :

مورد دیگری که با تزریق مجدد ژل اتفاق می افتد این است که ژل های جدید با واکنش کمتری از طرف بدن برای جذب مواجه می شوند. وقتی برای اولین بار اسید هیالورونیک را وارد بدن می کنید، واکنش بدن قوی تر می شود، اما بار دوم حساسیت بدن دیگر کاهش می یابد و بنابراین جذب شارژ جدید با سرعت کمتری انجام می شود و دوام آن کمتر می شود.

ماندگاری بیشتر با اضافه شدن فیلر جدید به قبلی :

زمان مناسب برای تزریق مجدد فیلر زمانی است که هنوز یک چهارم ژل قبلی روی لب شما باقی مانده باشد. هنگامی که تزریق مجدد ژل در این حالت انجام می شود، ژل جدید به ژل قبلی اضافه می شود و اثر ماندگار شارژ را افزایش می دهد.

کلام آخر

قبل از انجام تزریق ژل لب از افراد با تجربه کمک بگیرید و با آگاهی دست به انجام تزریق ژل بزنید. سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را انتخاب کنید تا دچار عوارض و خطرات نشوید و نتیجه مناسبی بگیرید. ممنون از این که تا آخر مقاله ماندگاری ژل لب همراه ما بودید.