شیوه‌های تقویت مو

همه ما دوست داریم موهایی زیبا، سالم و شاداب داشته باشیم. چرا که زیبایی موها به‌ طور مستقیم بر روی زیبایی چهره افراد تاثیر می‌گذارد. فرقی ندارد جنسیت شما چیست و چند سال سن دارید؛ در هر صورت لازم است تا موهای خود را تقویت و از این طریق به زیبایی بیشتر چهره خود کمک کنید. اهمیت بالای این موضوع باعث شده‌ است تا تصمیم بگیریم در این مطلب به بررسی شیوه‌های تقویت مو بپردازیم. اگر اطلاعات چندانی در این‌ باره ندارید و نمی‌دانید چگونه باید از موهای خود مراقبت کنید تا آن‌ها را سالم نگه دارید، مطالعه این مطلب می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

چگونه می‌توان موها را تقویت کرد؟

راهکارهای بسیاری برای تقویت موها وجود دارد که ما همه آن‌ها را نمی‌توانیم معرفی کنیم. به همین دلیل ناچاریم تنها برخی از این شیوه‌های تقویت مو را معرفی کنیم:

استفاده از روغن مو

استفاده از روغن مو یکی از مهم‌ترین راهکارها برای تقویت موهای خشک شده است. افرادی که موهایی خشک و زبر دارند، بسیار بیشتر از سایر افراد در خطر ریزش و آسیب‌دیدگی مو‌ قرار می‌گیرند. این افراد با استفاده از روغن‌های طبیعی یا روغن‌هایی که به طور اختصاصی برای رفع خشکی موها ساخته شده‌اند، می‌توانند موهای خود را تقویت کنند. انتظار می‌رود استفاده از روغن‌های طبیعی همچنین نقش بسیار زیادی در جلوگیری از ریزش مو و دو شاخه شدن نیز داشته باشد.

استفاده از ماسک مو

استفاده از انواع ماسک مو یکی دیگر از شیوه‌های تقویت مو است. امروزه ماسک موهای آماده بسیاری در بازار به منظور تقویت مو وجود دارد که شما با خرید و استفاده از آن‌ها می‌توانید موهای خود را تقویت کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید ماسک‌های آماده بازار را تهیه کنید، خودتان در خانه با استفاده از مواد طبیعی همچون عسل، تخم‌مرغ، ژل رویال و غیره می‌توانید این ماسک‌ها را در خانه بسازید و از آن‌ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که در استفاده از ماسک‌های مراقبت از مو باید تداوم داشته باشید تا بتوانید نتیجه دلخواه را مشاهده کنید.

استفاده از پروتئین

یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش مو و آسیب‌دیدگی آن کمبود پروتئین است. به‌ همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند با داشتن رژیم غذایی مناسب و سرشار از پروتئین زیبایی موی خود را نیز تامین کنید. بدن انسان برای رشد موها نیاز به پروتئین دارد. اگر پروتئین لازم در اختیار بدن قرار نگیرد، ریشه مو آسیب می‌بیند و این آسیب‌دیدگی زمینه را برای ریزش و نازک شدن موهای شما فراهم می‌کند. استفاده از انواع گوشت سفید و قرمز، حبوبات، سبزیجات و میوه می‌تواند نقش بسیار زیادی در تامین پروتئین بدن داشته باشد.

استفاده از ویتامین

استفاده از انواع ویتامین و کلسیم نیز از دیگر شیوه‌های مراقبت از مو است. برای داشتن موهایی زیبا و درخشان که ضخامت بالایی داشته باشد، لازم است تا به مصرف ویتامین بسیار توجه داشته باشید. گاهی برخی از افراد به دلیل عدم توجه به مصرف ویتامین دچار مشکلات پوست و مو خواهند شد. اگر دوست ندارید جزو این دسته افراد باشید، توصیه می‌کنیم که از این به بعد به تغذیه خود بیشتر توجه داشته باشید و از مصرف مواد غذایی مضری که می‌تواند به بافت مو آسیب وارد کند، خودداری کنید. به ویتامین‌های گروه E و B بیشتر توجه داشته باشید. چرا که مصرف این ویتامین‌ها نقش بسیار زیادی در سلامت موها دارد.

استفاده از شامپوهای با کیفیت و مناسب

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر فرد برای تقویت موهای خود می‌تواند انجام دهد، استفاده از شامپوهای با کیفیت موجود در بازار است. متاسفانه باید بگوییم که برخی از شامپوها به‌ دلیل استفاده از مواد شیمیایی در طراحی و ساخت خود نه‌ تنها هیچ سودی به موی شما نمی‌رسانند، بلکه زمینه را برای آسیب‌دیدگی بیشتر فراهم می‌کنند‌. متخصصان پوست و مو به تمامی افراد توصیه می‌کنند که اگر نگران سلامتی موهای خود هستید، سعی کنید شامپوهایی را انتخاب و خریداری نمایید که با جنس موی شما تطابق داشته باشند یا به عبارت دیگر مناسب موهای شما باشد.

استفاده از ضدآفتاب مو و کلاه

تماس مستقیم نور خورشید نه‌ تنها به پوست بلکه به موها نیز می‌تواند آسیب‌ برساند. به‌ همین دلیل افرادی که برای مدت زمانی طولانی در تماس مستقیم با نور خورشید قرار می‌گیرند، موهایی شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر خواهند داشت. خوشبختانه متخصصان پوست و مو و محققانی که در این زمینه به تحقیق و پژوهش پرداخته‌اند، توانسته‌اند محصولات مراقبتی را بسازند که از آسیب نور خورشید به مو جلوگیری می‌کنند. در نتیجه می‌توان گفت استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و کلاه به‌ خصوص در فصول گرم سال برای پوشاندن موها و جلوگیری از تماس مستقیم نور آفتاب می‌تواند یکی از شیوه‌های مراقبت از مو محسوب شود.
blank

شست‌و‌شوی منظم موها

شست‌و‌شوی منظم موها باعث می‌شود تا آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که بر روی مو‌ زندگی می‌کنند از بین بروند و شانس رشد کمتری داشته باشند. این در حالی است که اگر به هر دلیلی از شست‌و‌شوی منظم موهای خود خودداری کنید امکان رشد را برای عوامل بیماری‌زا فراهم خواهید کرد. شست‌و‌شوی مو به خصوص در فصول گرم سال نقش بسیار زیادی در تامین سلامت موها ایفا خواهد کرد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است شست‌و‌شوی زیاد موها به دلیل استفاده از شامپوهای بی‌کیفیت به بافت و ریشه مو آسیب وارد کند.

مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از جدیدترین تکنیک‌های تقویت مو است که در عصر حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به گونه‌ای که بسیاری از پزشکان خبره در سراسر جهان این روش را برای احیا موهای آسیب دیده توصیه می‌کنند. در این روش پزشکان متخصصان از هورمون‌ها، ویتامین‌ها و عصاره‌‌های طبیعی استفاده می‌کنند و با تزریق آن به موها، سعی می‌کنند موهای آسیب دیده را تقویت و احیا کنند. اگر ریزش موی شدید دارید یا موهایتان نازک شده است، مزوتراپی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
blank

فیلر مو

فیلر مو یکی از شیوه‌های تقویت مو و حجم‌دهندگی است. در این روش متخصصان با دقت اسید هیالورونیک و پپتید فعال موجود در فیلر را به موها تزریق می‌کنند. با تزریق این ماده به زیر پوست مواد موجود آزادسازی می‌شوند و با تاثیرگذاری بر روی سلول‌های پوستی موجب جوانسازی موها و جلوگیری از مرگ سلول‌ها می‌شود. به همین دلیل افراد پس از تزریق فیلر مو، چند برابر شدن حجم موهای خود را در یک بازه زمانی کوتاه تجربه خواهند کرد و موهایی زیباتر و خوش‌فرم‌تر خواهند داشت.

پی‌آر‌پی

اگر به دنبال یکی از بهترین شیوه‌های تقویت مو هستید، ما به شما پی‌آر‌پی را توصیه می‌کنیم. پی‌آر‌پی یکی از جدیدترین تکنیک‌های مولکولی پزشکی برای ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها در یک بازه زمانی کوتاه است. برای انجام این روش درمانی در ابتدا از بیمار خون گرفته می‌شود و پلاسمای خون پس از سانتریفیوژ جدا سازی و به مو تزریق می‌شود تا باعث تقویت موها شوند. پلاسمای استخراج شده با تاثیرگذاری بر روی ریشه مو زمینه را برای تقویت موها فراهم می‌کند. افرادی که ریزش موی شدیدی دارند با استفاده از این روش درمانی می‌توانند مانع ریزش موی خود شوند و موهایی زیبا و پرپشت داشته باشند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی شیوه‌های تقویت مو پرداختیم و گفتیم که چگونه می‌توان موهایی زیباتر، پرپشت‌تر و ضخیم‌تر داشته باشید. ما در کلینیک بهروز سه خدمات مهم پی‌آر‌پی، فیلر مو و مزوتراپی را با استفاده از جدیدترین تجهیزات ارائه می‌دهیم؛ بنابراین اگر روش‌های معمولی و ساده مراقبت از مو نتوانسته است اثرات لازم را بگذارد، توصیه می‌شود حتما این سه روش فوق‌العاده را برای تقویت موهای خود امتحان کنید.

شماره تماس بهروز کلینیک:

021-22573274

021-22764023

021-22764021

021-22575757

021-22571684

تعیین وقت تخلیه ژل پاژ:

09128434077

آدرس بهروز کلینیک:

تهران، منطقه ۴، پاسداران، بوستان نهم، روبروي بيمارستان لبافي نژاد، پلاك ١١٨، خیابان بوستان نهم (جعفری)، کلینیک بهروز

ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 9 صبح لغایت 19

سوالات متداول

بله؛ شست‌و‌شوی موها با آب داغ می‌تواند به بافت و ریشه مو آسیب وارد کند و زمینه ساز ریزش و شکستگی موها شود.
استفاده زیاد از اتو مو و حرارت داغ می‌تواند در طولانی مدت به ساختار و بافت موهای شما آسیب وارد کند‌. به همین دلیل گفته می‌شود اگر به فکر مراقبت از موهای خود هستید، حتما استفاده از اتو مو داغ را کاهش دهید.
اینکه شما تصمیم بگیرید موهای خود را چند روز یکبار بشویید کاملا به جنس موهایتان بستگی دارد. اگر موهایی چرب دارید ممکن است حتی نیاز باشد موهای خود را هر روز بشویید؛ اما اگر جنس موهایتان خشک است، شست‌وشوی هفته‌ای سه بار می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد.
مصرف مشروبات الکلی به‌ طور کلی معایب بسیار زیادی برای بدن انسان دارد. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا متخصصان توصیه کنند تا حد امکان از مصرف این نوشیدنی‌ها خودداری کنید. تحقیقات جدید انجام‌ شده بر روی انواع مشروبات الکلی نشان داده است که این نوشیدنی‌ها همچنین می‌توانند بر روی پوست و مو تاثیر مضر بگذارند. به‌ همین دلیل گفته می‌شود اگر نگران ریزش موی خود هستید و می‌خواهید موهایی زیبا و سالم داشته باشید از مصرف این نوشیدنی ها تا حد امکان جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *