لیزر موهای زائد، کاربردها و میزان تاثیرگذاری

همه ما دوست داریم بدنی بی‌مو داشته باشیم. به همین دلیل نیز راهکارهای مختلفی را برای خلاصی از موهای زائد به کار می‌گیریم. برخی به استفاده از کرم‌های موبر و سایر مواد موثر در کاهش و از بین بردن موها رو می‌آوریم، برخی دیگر از ژیلت، موم و غیره برای شیو کردن استفاده می‌کنیم. برخی‌ها هم لیزر موهای زائد را امتحان می‌کنند. در چندین سال اخیر به دنبال تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته در دستگاه‌های لیزر، افراد بسیاری تصمیم به رفع موهای زائد به این روش گرفته‌اند اما سوالاتی بسیار در ذهن دارند که به دنبال یافتن پاسخ آن هستند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، مطالعه این مطلب می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزرها فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند که در صنعت و پزشکی خدمات بسیار زیادی به بشر ارائه داده‌اند. دستگاه لیزر موهای زائد یک دستگاه پیشرفته است که بدون آسیب زدن به پوست باعث تضعیف و از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود. با تضعیف فولیکول و پیاز مو بسیاری از موهای زائد از بین خواهند رفت. ناگفته نماند که در هنگام لیزر موهای زائد تمامی موهای شما از بین نخواهد رفت. به همین دلیل در علم پزشکی گفته می‌شود که لیزر کردن موهای زائد تنها ۷۰ تا ۹۰ درصد موها را از بین خواهد برد و نمی‌تواند نتیجه‌ای صد در صدی برای شما حاصل کند.

کاربردهای لیزر موهای زائد

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فرد پیش آید این است که لیزر موهای زائد چه فوایدی دارد؟ یا بهتر است بگوییم چه عواملی باعث شده است تا استفاده از این روش برای از بین بردن موها اینقدر متقاضی داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که لیزر کردن موهای زائد یک روش موثر برای کاهش موهایی است که زیبایی فردی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. شما با این روش می‌توانید نیاز به استفاده از تکنیک‌های شیو کردن را کاهش دهید و پوستی صاف، یکدست و بدون مو داشته باشید. ناگفته نماند که برخی بیماری‌ها مانند سندرم تخمدان پلی کیستینگ موجب افزایش موهای زائد می‌شود. در چنین شرایطی بیماران برای کاهش موهای خود یا بهتر است بگوییم عوارض بیماری می‌توانند از لیزر استفاده کنند.

لیزر موهای زائد بیکینی

رفع و کاهش موهای ناحیه بیکینی بسیار مهم و ضروری است. چرا که وجود این موها و عدم اصلاح آن‌ها می‌تواند خود زمینه‌ساز بیماری‌هایی مانند عفونت باشد. اگر چه روش‌های بسیاری برای از بین بردن موقتی این موها وجود دارد اما معمولا این روش‌ها یا دردناک است یا شما را با چالش‌های بسیاری همراه خواهد کرد. به همین دلیل افراد زیادی به لیزر موهای زائد بیکینی روی می‌آورند تا برای همیشه از شر آن‌ها خلاص شوند.

لیزر زیر بغل

لیزر یکی دیگر از نواحی حساس بدن است که نیاز به اصلاح بدن دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا لیزر زیر بغل هم در آقایان و هم در بانوان متقاضیان بسیاری داشته باشد. گفتنی است که جلسه اول لیزر زیر بدن ممکن است برای افراد درد داشته باشد. برای رفع موهای زیر بغل تقریبا به ۶ تا ۸ جلسه لیزر نیاز است.

لیزر صورت

صورت را می‌توان یکی از نواحی پرمتقاضی برای لیزر مخصوصا در بانوان دانست. البته آقایان بسیاری دوست دارند تا خط ریش و پیشانی خود را لیزر کنند‌. لیزر این ناحیه نیز طی ۶ تا ۸ جلسه با فاصله ۴ تا ۶ هفته انجام می‌‌گیرد.

لیزر سایر نواحی بدن

لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد تنها به نواحی گفته شده محدود نمی‌شود. افراد از این روش برای رفع موهای دست و پا، کمر، شکم، خط باسن و سایر قسمت‌های بدن خود نیز می‌توانند استفاده کنند.

مزایای لیزر موهای زائد

مهم‌ترین مزایای لیزر موهای زائد این است که شما نیاز کمتری به شیو کردن موهای خود خواهید داشت. در واقع می‌توان گفت این روش با حذف نود درصدی موها کمک می‌کند تا شما زیبایی بیشتری داشته باشید و در سال فقط چندین بار نیاز باشد موهای زائد خود را از بین ببرید. این در حالی است که سایر روش‌های موجود برای از بین بردن موهای زائد نتایجی کوتاه مدت دارند.
blank

عوارض لیزر زائد

اگر اپراتور لیزر تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد یا دستگاه منتخب یک دستگاه بی‌کیفیت باشد، عوارضی همچون قرمزی، تاول، اسکار، سوختگی و تغییر رنگ در پوست ممکن است برای فرد پیش آید. البته این نکته را در نیز در نظر داشته باشید که برخی مواقع علت به وجود آمدن عوارض گفته شده، حساسیت فردی است و با گذشت چندین روز این عوارض به صورت خود به خودی از بین خواهد رفت.

کاندیدای مناسب و نامناسب برای لیزر موهای زائد

اگر شما داروهای شیمیایی و هورمونی خاصی استفاده نمی‌کنید، در دوران بارداری و شیردهی نیستید، پوستی سفید با موهای تیره دارید و گوشت اضافی یا عفونت و جوش چرکی ندارید، کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد محسوب می‌شوید. در غیر این صورت شما کاندیدای نامناسب لیزر موهای زائد محسوب می‌شوید و ممکن است لیزر کردن موهای زائد در مشاهده نتایج دلخواه به شما کمک نکند.

میزان تاثیرگذاری لیزر موهای زائد در کاهش موها

میزان اثرگذاری لیزر موهای زائد بسته به رنگ و جنس موها، دستگاه منتخب برای لیزر و همچنین تعداد جلسات لیزر بستگی دارد. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که موهایتان از همان جلسه اول کاهش شدیدی پیدا کند. در اکثر مواقع پس از جلسه سوم می‌توانید کاهش ۳۰ درصدی موهای زائد را مشاهده کنید. انتظار می‌رود در آخرین جلسه لیزر موهای شما بین ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته باشد.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی لیزر موهای زائد پرداختیم و گفتیم که این روش یکی از بهترین روش‌ها برای حذف موهای زائد محسوب می‌شود. اگر در این باره سوالی در ذهن دارید، خوشحال می‌شویم با کامنت‌گذاری ما را از چالش‌های ذهنی خود آگاه کنید. در اولین فرصت پاسخ تمامی سوالات شما را خواهیم داد. اگر تصمیم به لیزر کردن موهای زائد خود گرفته‌اید ما در کلینیک دکتر بهروز باریک‌ بین نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این خدمات را به بهترین نحو ممکن ارائه دهیم. استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در کلینیک ما باعث می‌شود تا نتایج حاصل شده، شما را شگفت زده کند. لازم است بدانید که دریافت نوبت به صورت تلفنی قبل از هر گونه مراجعه حضوری لازم و ضروری است. در ادامه شماره تلفن و آدرس را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

شماره تماس بهروز کلینیک:

021-22573274

021-22764023

021-22764021

021-22575757

021-22571684

تعیین وقت تخلیه ژل پاژ:

09128434077

آدرس بهروز کلینیک:

تهران، منطقه ۴، پاسداران، بوستان نهم، روبروي بيمارستان لبافي نژاد، پلاك ١١٨، خیابان بوستان نهم (جعفری)، کلینیک بهروز

ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 9 صبح لغایت 19

سوالات متداول

تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر تاثیر لیزر موهای زائد بر روی افزایش ریسک سرطان دیده نشده است. در واقع می‌توان گفت تاثیر لیزر موهای زائد و سرطان یک باور کاملا اشتباه است.

خیر؛ لیزر موهای زائد هیچ تاثیری بر روی نازایی نخواهد داشت.

درد حاصل شده در اثر لیزر موهای زائد یک درد خفیف است که ۹۹ درصد مراجعه کنندگان قابلیت تحمل آن را دارند.‌ یک درصد باقی مانده ممکن است به استفاده از بی‌حسی‌ها برای لیزر نیاز پیدا کنند.

بله. با توجه به پیشرفت‌های گسترده تکنولوژی دستگاه‌های جدیدی ساخته شده است که می‌تواند در رفع موهای زائد آن دسته از دوستانی که پوست تیره‌ای دارند نیز مفید باشد.