مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب

امروزه تزریق ژل لب در میان افراد بسیار رایج شده‌است، به همین دلیل یکی از دغدغه‌های آنان بعد از تزریق، مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب باشد. به‌طور کلی، مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما بهتر است یک روز بعد از تزریق ژل لب از مسواک زدن به‌خصوص مسواک زدن با فشار زیاد خودداری کنید. در ادامه به سوالات شما در خصوص مسواک زدن بعد از تزریق پاسخ داده و نکات مراقبتی بعد از انجام تزریق ژل لب را بیان خواهیم کرد.

چگونه بعد از تزریق ژل لب مسواک بزنیم؟

اگر قصد مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب را دارید و در رابطه با نحوه مسواک زدن در این دوران سوالی دارید، مطالعه این بخش برای شما ضروری است. با انجام این نکات می‌توانید مسواک زدن را به‌طور صحیح انجام دهید تا منجر به کبودی و تورم لب نشود.

تا حد ممکن به آرامی مسواک بزنید مسواک زدن را به آرامی و با دقت انجام دهید و سعی کنید هیچ فشاری به لب وارد نشود تا از تحریک لب‌ها جلوگیری کنید. تحریک لب‌ها منجر به تورم، کبودی و قرمزی می‌شود.

سعی کنید مسواک با لب شما تماس پیدا نکند ابتدا سعی کنید از یک مسواک نرم و کوچک استفاده کنید تا مسواک با لب شما تماس پیدا نکند. همچنین از حرکات آهسته و دایره‌ای استفاده کنید تا فشار کمی به لب وارد شود.

حرکات شدید و سریع نکنید هنگام مسواک زدن، از حرکات شدید و سریع پرهیز کنید. زیرا حرکات شدید می‌تواند به لب‌ آسیب وارد کرده و لب را تحریک کند.

از آب خنک استفاده کنید از آنجایی که آب گرم باعث تحریک و تورم لب‌ها می‌شود، توصیه می‌شود از آب خنک استفاده کنید.

به آرامی لب‌هایتان را خشک کنید پس از شستشو و مسواک زدن، لب‌ها را به آرامی با دستمال نرم خشک کنید.

از محلول آب نمک استفاده کنید برای ضدعفونی کردن و شستشوی لب‌ها بهتر است از محلول آب نمک استفاده کنید.

برای مسواک زدن بعد تزریق ژل لب از خمیردندان استفاده کنیم؟

برای مسواک زدن بعد از تزریق ژل لب می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید. اما باید در نظر بگیرید که خمیردندان بدون ساینده و ملایم باشد. زیرا خمیردندان‌های حاوی ساینده‌ها منجر به تحریک لب و ایجاد تورم و زخم می‌شوند.

مراقبت های مهم بعد از تزریق ژل لب

برای کاهش عوارض جانبی بعد از تزریق ژل لب و بهبود هرچه سریعتر، رعایت نکات و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب برای شما ضروری و لازم است. در اینجا برخی از مراقبت‌های لازم و مهم بعد از تزریق ژل لب را بررسی خواهیم کرد:

استفاده از کمپرس سرد

بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید. قرار دادن یک کیسه یخ به‌مدت چند دقیقه روی لب‌ها منجر به کاهش تورم و کبودی لب‌ها می‌شود.

استفاده از شوینده‌های مناسب

استفاده از شوینده‌های مناسب و ملایم در زمان شست‌وشو از تحریک لب‌ها جلوگیری می‌کند.

استفاده نکردن از لوازم آرایش

بهتر از تا چند روز بعد از تزریق ژل لب، از مصرف لوازم آرایشی به‌خصوص رژ لب خودداری کنید. زیرا استفاده از لوازم آرایش منجر به تحریک لب‌ها شده و ممکن است آلودگی به لب‌ها انتقال پیدا کند.
blank

خودداری از ماساژ و دست زدن به لب

حداقل ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل لب از ماساژ و دست زدن به لب‌ها پرهیز کنید. دست زدن و ماساژ لب‌ها باعث حرکت ژل شده و ممکن است به فرم ناخواسته در بیاید.

اجتناب از فعالیت‌های سنگین

از فعالیت‌های سنگین در این زمان پرهیز کنید زیرا فعالیت‌های سنگین، جریان خون به لب را افزایش می‌دهند. افزایش جریان خون به لب نیز می‌تواند تورم را شدیدتر کند.

خودداری از مصرف داروهای رقیق‌کننده

برای مدتی پزشک توصیه می‌کند از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده نکنید. زیرا تورم را افزایش داده و ممکن است منجر به خونریزی شود.

جمع بندی

ما تا حدودی شما را با نکات و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب آشنا کردیم. اما بهتر است حتما از پزشک خود نیز راجب مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق سوال کنید، چرا که ممکن است شرایط برخی افراد متفاوت باشد. همچنین در صورت مشاهده هرگونه علائمی مانند خونریزی، تورم شدید و یا درد، بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنید.

شماره تماس بهروز کلینیک:

021-22573274

021-22764023

021-22764021

021-22575757

021-22571684

تعیین وقت تخلیه ژل پاژ:

09128434077

آدرس بهروز کلینیک:

تهران، منطقه ۴، پاسداران، بوستان نهم، روبروي بيمارستان لبافي نژاد، پلاك ١١٨، خیابان بوستان نهم (جعفری)، کلینیک بهروز

ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 9 صبح لغایت 19