سابسیژن بینی

بهترین دکتر سابسیژن صورت و بینی
داشتن پوستی شفاف و سالم یکی از ویژگی‌های بارز سلامت جسمی بوده که در نگاه اول توجه اغلب افراد را جلب می‌کند. به‌همین دلیل بیشتر افراد به‌ویژه خانم‌ها به‌دنبال روش‌هایی برای بهبود وضعیت پوستی خود و برطرف نمودن اسکار آکنه، زخم‌های عمیق، خط خنده و اخم، چروک‌های عمیق و سلولیت شدید هستند. امروزه با توجه به اهمیت برخورداری از پوستی سالم و شفاف، روش‌های متنوعی برای بهبود کیفیت پوست ابداع شده است. سابسیژن یک روش مناسب برای رفع جای آکنه و جوش و حتی چین‌وچروک‌های عمیق پوستی محسوب می‌شود. در بسیاری از مواقع نیز از سابسیژن بینی برای بهبود فرورفتگی‌هایی که در اثر جوش یا آکنه روی ناحیه بینی ایجاد شده‌ است، استفاده می‌گردد. به‌همین منظور در این مطلب قصد داریم شما را با سابسیژن بینی و اطلاعات مفیدی در رابطه با آن آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

اما سابسیژن چیست؟

روشی از جراحی‌های پوستی که در آن تلاش می‌کنیم با سوزنی و یا ابزارهای جدیدتر و کم‌خطر‌تر (کانولای سابسیژن ابداعی دکتر بهروز باریک‌بین) چسبندگی میان بافت‌های همبند و لایه زیرین پوست را از بین برده و سطح پوست را برای بازگشت به فرم اصلی خود رها کنیم، سابسیژن نام دارد.

معرفی تکنیک سابسیژن بینی

همانطور که گفته شد سابسیژن روشی است که با استفاده از کانولاهای مخصوص چسبندگی های میان بافت ها و لایه های پوستی را از بین میبرد و باعث رفع جای زخم و آکنه میشود. یکی از کاربردهای این روش در ناحیه بینی است که میتواند نواقص و چسبندگی های حاصل از عمل بینی ناموفق و یا اسکارهای آکنه را بر روی بینی رفع نماید.

blank

در روش سابسیژن ابداعی دکتر بهروز باریک‌بین که امروزه توسط متخصصان زیادی به کار گرفته می‌شود، از ابزاری به نام کانولا استفاده می‌شود. کانولا به دلیل نوک‌ غیر تیز و غیر برنده، مطمئن‌تر است و در عمق پوست وارد می‌شود. کانولا در صورت برخورد با عروق و اعصاب زیر پوستی به آنها آسیب نمی‌رساند و از کنار آن ها عبور می‌کند و در نتیجه در سطح وسیعی در زیر پوست قابلیت مانور دادن دارد و کبودی ایجاد نخواهد کرد.

مدت زمان درمان با کانولا به طور طبیعی بیشتر از تیغ نوکور است که این به دلیل غیر نوک تیز بودن آن است و البته استفاده از این روش نیازمند مهارت بالا و همچنین نیروی فیزیکی بیشتری برای آزاد کردن بافت فیبروز دارد.

با سابسیژن بافت آسیب دیده و اسکارها آزاد شده و گودی‌های ایجاد شده بر اثر آنها به حالت قبلی نزدیک می‌شوند. این عمل می‌تواند با سایر روش‌های درمان جوشگاه ترکیب شده و در نهایت رنگ پوست، فرم صورت و اندازه اسکارها را کاهش چشمگیری دهد. 

کانولا در صورت برخورد با عروق و اعصاب زیر پوستی به آنها آسیب نمی‌رساند و از کنار آن ها عبور می‌کند و در نتیجه در سطح وسیعی در زیر پوست قابلیت مانور دادن دارد و کبودی ایجاد نخواهد کرد. مدت زمان درمان با کانولا به طور طبیعی بیشتر از تیغ نوکور است که این به دلیل غیر نوک تیز بودن آن است و البته استفاده از این روش نیازمند مهارت بالا و همچنین نیروی فیزیکی بیشتری برای آزاد کردن بافت فیبروز دارد.

آیا نیاز به تخلیه ژل پاژ دارید؟

روش کار سابسیژن بینی

سابسیژن بینی به روش دکتر بهروز باریک بین یک روش بسیار مفید برای جراحان گوش و حلق و بینی، جراحان پلاستیک و همچنین فک و صورت میباشد.
در بسیاری از افراد مشاهده میشود که عمل جراحی بینی موفقی ندارند و این عمل در مرطبه اول دچار اشکال میشود و نیاز به عمل مجدد پیدا میکنند. متاسفانه در این موارد مشکلاتی بروز میکند که دست جراح برای انجام مانور های ترمیمی بسته است. علت این مسئله چسبندگی هایی است که به دلیل عمل ناموفق ایجاد شده. و پوست در ناحیه بینی دچار چسبندگی بافت های زیرین میشود.و در صورت تداوم این عمل های ترمیمی این فیبروز و چسبندگی بیشتر و بیشتر میشود. 
در نتیجه راهکار رفع این چسبندگی ها سابسیژن به روش دکتر باریک بین است. در این روش برای بینی از کانول تیپ D استفاده میشود. روش کار به این صورت است که پس از تزریق محلول تامیسنت از طریق یک سوراخ کوچک کانولا را وارد بافت بینی کرده و عملیات ساسیژن جهت رفع چسبندگی شروع میشود. پس از انجام این عمل و با گذشت دو الی سه هفته و رفع تورم حاصل از عمل میتوان با تزریق چربی نواقص بینی را پوشش داد.

سوالات متداول

برای استفاده از خدمات کلینیک بهروز می توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید و یا فرم دریافت نوبت را در سایت پر کنید.

بله در قسمت مشاوره آنلاین می توانید از پزشک مورد نظر سوال بپرسید. همچنین از طریق تماس با کارشناسان کلینیک بهروز و یا ارسال پیام به واتساپ ما می توانید برای مشاوره غیر حضوری هماهنگ کنید.