بوکال فت چیست؟

بوکال فت چیست؟

اما جراحی بوکال فت چیست و چگونه می‌تواند به رفع گردی صورت کمک کند؟امروزه، داشتن صورتی با فرم مثلث معکوس یا قلبی به یکی از معیارهای زیبایی چهره تبدیل شده است و تعداد افرادی که به دنبال راه‌حل‌هایی برای کاهش گردی صورت خود هستند، به طور مداوم در حال افزایش است. در این راستا، روش‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که یکی از آن‌ها جراحی بوکال فت است. 

 

برجسته کردن گونه‌ها با تزریق فیلر

بوکال فت

بوکال فت چیست؟

بوکال فت به‌نوعی بافت چربی در ناحیه گونه‌ها اشاره دارد. دو پد چربی در صورت وجود دارند که یکی از آن‌ها پد چربی جمع‌کننده و دیگری بوکال نامیده می‌شود. پد بوکال به پر کردن صورت کمک کرده و به گونه‌ها فرم می‌دهد. همچنین این پد از دندان‌ها و استخوان‌های زیرین محافظت می‌کند. میزان چربی بوکال در افراد متفاوت است و برخی افراد دارای چربی بیشتری هستند که باعث پرتر به نظر رسیدن گونه‌های آن‌ها می‌شود.

در مقابل، برخی دیگر چربی کمتری دارند و به همین دلیل صورتشان گودتر به نظر می‌رسد. با افزایش سن، میزان بوکال فت تغییر می‌کند؛ زیرا پدهای چربی کوچک‌تر می‌شوند و این امر منجر به کاهش حجم صورت می‌گردد. جراحی بوکال فت نوعی عمل جراحی است که در آن بخشی از چربی گونه یا تمام آن برداشته می‌شود.

 

تزریق بوتاکس برای خطوط دور لب

نحوه انجام عمل بوکال فت

عمل بوکال فت که به‌منظور تخلیه چربی در ناحیه دهان انجام می‌شود، معمولاً تحت بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد و نیازی به بیهوشی عمومی نیست. در ابتدا، پزشک برای کاهش استرس و ایجاد آرامش در بیمار، آرام‌بخش تزریق می‌کند. پس از این مرحله، بیمار تحت بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرد و این عمل به‌عنوان یک روش سرپایی شناخته می‌شود.

در مرحله بعد، جراح برش‌هایی به طول دو تا سه سانتی‌متر در دو طرف دهان در سمت داخلی گونه‌ها ایجاد می‌کند. از طریق این برش‌ها، چربی‌های موردنظر خارج می‌شوند. بسته به فرم چهره فرد، ممکن است طول برش‌ها به پنج سانتی‌متر نیز برسد. تخلیه چربی‌ها با استفاده از ابزار جراحی مخصوص انجام می‌شود و در پایان، برش‌های ایجاد شده با استفاده از نخ‌های جذبی بخیه زده می‌شوند. مدت‌زمان این جراحی زیبایی معمولاً حدود ۳۰ دقیقه است.

 

 

تزریق بوتاکس را بهتر بشناسید.

هزینه عمل بوکال فت

هزینه عمل بوکال فت

هزینه عمل بوکال فت برای هر فرد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این بخش به مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه این عمل اشاره کرده‌ایم:

 

میزان چربی

میزان چربی موجود در صورت یکی از عوامل اصلی تعیین‌کننده هزینه عمل بوکال است. هر چه حجم چربی بیشتری از صورت استخراج شود، هزینه نهایی عمل نیز افزایش می‌یابد؛ بنابراین، مقدار چربی صورت شما تأثیر زیادی بر هزینه جراحی خواهد داشت.

 

خواسته متقاضی

انتظارات و خواسته‌های متقاضی نیز بر مبلغ نهایی عمل تأثیرگذار است. پزشک بر اساس نیازها و خواسته‌های شما، حجم چربی استخراج شده را تنظیم می‌کند. به‌این‌ترتیب، بخشی از هزینه جراحی بوکال به انتخاب شما بستگی دارد.

 

ترکیب با درمان‌های دیگر

عمل بوکال یک روش سریع و ساده است، اما برخی از افراد تمایل دارند آن را با سایر درمان‌های زیبایی ترکیب کنند. در این صورت، هزینه نهایی بر اساس جراحی‌های انجام شده تغییر خواهد کرد. همچنین، اگر عمل‌های دیگر نیاز به بیهوشی داشته باشند، باید هزینه متخصص بیهوشی را نیز در نظر بگیرید.

 

دستمزد پزشک

برخی از افراد به‌منظور کاهش هزینه‌ها، به پزشکان کم‌تجربه مراجعه می‌کنند. اما باید توجه داشت که حتی یک اشتباه کوچک در این عمل می‌تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد. برای مثال، تخلیه بیش از حد چربی می‌تواند به تغییرات غیرطبیعی در چهره منجر شود؛ بنابراین، انتخاب پزشک باتجربه و متخصص بسیار مهم است. هرچند هزینه این انتخاب ممکن است بیشتر باشد، اما نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 

موقعیت جغرافیایی مطب یا کلینیک

محل انجام عمل جراحی نیز بر هزینه نهایی تأثیر دارد. انجام عمل در شهرهای بزرگ معمولاً هزینه بیشتری دارد؛ بنابراین، اگر تصمیم به انجام این عمل در شهرهای بزرگ مانند تهران دارید، باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید.

 

مزایای عمل بوکال فت

برداشتن چربی اضافی از ناحیه گونه‌ها روشی مؤثر برای دستیابی به ظاهری باریک‌تر و کانتور شده است. از جمله مزایای این جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش به‌طور خاص برای از بین بردن گونه‌های چاق مناسب است.
  • برش‌ها در داخل گونه ایجاد می‌شوند، بنابراین هیچ زخم قابل مشاهده‌ای باقی نمی‌ماند.
  • نتایج این عمل ماندگار هستند و حتی با افزایش وزن نیز تغییر نمی‌کنند.
  • بیشتر بیماران پس از حدود سه روز می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.
  • عمل بوکال فت معمولاً حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.
  • این عمل به افرادی که صورت بی‌بی فیس دارند، ظاهری بالغ‌تر می‌بخشد.

معایب و عوارض عمل بوکال فت

عمل بوکال فت باوجود مزایای فراوانی که دارد، مانند تمامی جراحی‌ها ممکن است با عوارضی همراه باشد. احتمال بروز این عوارض بسیار کم است و تنها درصد محدودی از بیماران آن‌ها را تجربه می‌کنند. عوارض احتمالی این عمل عبارت‌اند از:

  • عفونت
  • خونریزی
  • عدم تقارن صورت
  • قفل‌شدن فک
  • تجمع مایع
  • مشکلات قلبی و ریوی
  • آسیب به اعصاب و غدد بزاقی
  • برداشتن بیش از حد چربی
نکات قابل‌توجه قبل از عمل بوکال فت

نکات قابل‌توجه قبل از عمل بوکال فت

قبل از هر نوع جراحی، انجام مراقبت‌ها و آماده‌سازی‌های لازم ضروری است. این مراحل معمولاً در جلسه مشاوره توسط پزشک توضیح داده می‌شود. در ادامه به برخی از این  نکات اشاره می‌کنیم:

  • در جلسه مشاوره، پزشک میزان چربی که در طول عمل برداشته خواهد شد را تعیین می‌کند و عکس‌ها و آزمایش‌های بیمار را بررسی می‌نماید. همچنین، بیمار می‌تواند اهداف و خواسته‌های خود را بیان کند تا جراح بر اساس آن تصمیم‌گیری کند.
  • قبل از عمل بوکال فت، از مصرف داروهایی که موجب رقیق‌شدن خون می‌شوند، خودداری کنید.

 

  • حدود دو روز قبل از عمل، از مصرف هر نوع دخانیات خودداری کنید.
  • اگر قرار است تحت بیهوشی عمومی قرار گیرید، نباید از 12 ساعت قبل از عمل چیزی بخورید.
  • قبل از عمل، به بهداشت دهان و تمیزی دندان‌ها توجه ویژه داشته باشید.

 

 

مراقبت‌های بعد از عمل بوکال فت

مراقبت‌های پس از هر جراحی، به‌ویژه جراحی‌های زیبایی، تأثیر زیادی بر نتایج نهایی دارند و عمل بوکال فت نیز از این قاعده مستثنی نیست. به دلیل اینکه بیمار پس از این عمل نیازی به بستری‌شدن ندارد، رعایت نکات مراقبتی بر عهده خود فرد خواهد بود. در ادامه به برخی از این مراقبت‌ها اشاره می‌شود:

  • پس از عمل، دو تا سه روز استراحت مطلق توصیه می‌شود.
  • در صورت احساس درد، از مسکن‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • تا زمان بهبودی کامل، از انجام فعالیت‌های ورزشی و هرگونه فعالیتی که ممکن است به ناحیه جراحی شده آسیب برساند، خودداری کنید.
  • تا حدود ۱۴ روز پس از عمل، از استعمال دخانیات پرهیز کنید.
  • پس از عمل بوکال فت، از مصرف هرگونه مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • هرگز به بخیه‌ها و ناحیه‌ای که عمل بر روی آن انجام شده دست نزنید و از لمس با زبان نیز خودداری کنید.
  • تا زمان بهبودی، سر خود را به سمت پایین نگه ندارید.
  • به بهداشت دهان خود توجه کنید و استفاده از دهان‌شویه توصیه می‌شود.
  • تا زمان ترمیم بخیه‌ها، از مصرف غذاهای سفت خودداری کنید.
  • در صورت مشاهده عفونت یا خونریزی در ناحیه جراحی شده، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

لوگو کلینیگ بهروز

جراحی بوکال فت برای چه کسانی مناسب است؟

عمل حذف چربی باکال یا بوکال فت یک تصمیم شخصی است و می‌تواند گزینه مناسبی برای گروه‌های خاصی از افراد باشد. به‌طورکلی، افراد زیر می‌توانند از جراحی بوکال فت بهره‌مند شوند:

 

  • افرادی که خواهان گونه‌های برجسته‌تر هستند.
  • افرادی که از پُری صورت خود ناراضی هستند.
  • افرادی که می‌خواهند گردی صورتشان کمتر شود.

 

تفاوت‌های ظریفی در ساختار صورت هر فرد وجود دارد که می‌تواند تأثیر زیادی بر نتایج جراحی بوکال فت داشته باشد؛ بنابراین، مشاوره با یک پزشک متخصص قبل از اقدام به این عمل ضروری است. در نظر بگیرید که افرادی که دارای صورت‌های لاغر و استخوانی هستند، ممکن است با انجام جراحی بوکال نتایج مطلوبی کسب نکنند.

 

بهترین سن برای جراحی بوکال فت

بسیاری از پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که برای انجام جراحی بوکال فت تا سن 20 سالگی صبر کنند. این امر به این دلیل است که در دوران بلوغ، چربی‌های باکال دچار تغییرات قابل‌توجهی می‌شوند. همچنین، پوست افراد مسن‌تر معمولاً خاصیت ارتجاعی کمتری دارد و انجام این عمل زیبایی ممکن است منجر به افتادگی بیشتر در ناحیه تحتانی صورت شود، مگر اینکه هم‌زمان با آن عمل لیفت صورت نیز انجام گردد؛ بنابراین، بهترین سن برای جراحی بوکال فت بین سنین 20 تا 40 سالگی است.

 

BEHROOZ BARIKBIN

جمع‌بندی

متوجه شدید که جراحی بوکال فت یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی برای کاهش چربی‌های ناحیه صورت و بهبود فرم آن است. این عمل نه‌تنها به لاغرتر شدن صورت کمک می‌کند، بلکه با ایجاد ظاهری شاداب‌تر، اعتمادبه‌نفس شما را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بهروز کلینیک، از خدمات حرفه‌ای و مطمئن در زمینه جراحی بوکال فت بهره‌مند شوید. دکتر نورایی با سال‌ها تجربه در این حوزه، به شما کمک می‌کند تا نتایج مطلوبی را کسب کنید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر، با کلینیک ما تماس بگیرید و گام اول را به‌سوی زیبایی بردارید.

 

 

 

 

سوالات متداول

بله، در صورتی که پزشک صلاح بداند، می‌توانید سایر جراحی‌ها مانند لیفت صورت، عمل بینی یا فرم‌دهی بینی بدون جراحی را هم‌زمان با جراحی بوکال فت انجام دهید.

خیر، در هر دو روش چربی‌ها برداشته می‌شوند، اما در کاهش چربی، چربی به طور کامل حذف نمی‌شود. مقدار چربی که باید از صورت شما برداشته شود بستگی به تشخیص پزشک دارد.

این عمل به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری ندارد.

بله،  پس از گدشت دو هفته از جراحی، که عوارض عمل کاهش یافت، می‌توانید از سایر روش‌های زیبایی مانند تزریق ژل یا چربی استفاده کنید.

در عمل بوکال فت از بخیه‌های قابل‌جذب استفاده می‌شود که نیازی به برداشتن ندارند. اگر از بخیه‌های غیرقابل‌جذب استفاده شده باشد، 7 تا 10 روز بعد از عمل بخیه‌ها کشیده می‌شوند.

 

برای استفاده از خدمات کلینیک بهروز می توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید و یا فرم دریافت نوبت را در سایت پر کنید.

بله در قسمت مشاوره آنلاین می توانید از پزشک مورد نظر سوال بپرسید. همچنین از طریق تماس با کارشناسان کلینیک بهروز و یا ارسال پیام به واتساپ ما می توانید برای مشاوره غیر حضوری هماهنگ کنید.