همه چیز در رابطه با سابسیژن پوست

سابسیژن پوست چیست؟

اگر دوست دارید بدانید سابسیژن پوست چیست؟ چه کارایی دارد و چگونه انجام می‌شود، مطالعه این مطلب از مجله کلینیک بهروز می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. پس با ما همراه باشید تا تمامی سوالاتی که در ذهن دارید را پاسخ دهیم.از بین بردن جای زخم و اسکار برای بسیاری از افراد مهم و ضروری است. برخی از این افراد با اینکه روش‌های مختلفی را برای اینکار انجام می‌دهند اما متاسفانه در نهایت با شکست مواجه خواهند شد. یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌های موجود سابسیژن پوست است. 

 

سابسیژن بینی

لیست مطالب

سابسیژن پوست چیست؟

سابسیژن پوست چیست؟

در پاسخ به چیستی سابسیژن پوست باید بگوییم که روشی برای از بین بردن جای زخم، اسکار و زیبایی و جوانی بخشیدن به پوست است که با ایجاد برش در زیر پوست بافت‌های آسیب دیده را کنار می‌زند و موجب کلاژن سازی می‌شود. در واقع می‌توان گفت در این روش بدون ایجاد هرگونه زخم و جراحتی زیبایی لازم اعمال می‌شود. به همین دلیل نیز امروزه از سابسیژن پوست به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی یاد می‌شود.

برای انجام این روش نیمه تهاجمی در ابتدا پوست ضد عفونی و  بی‌حس می‌شود، سپس پزشک نواحی دلخواه را با ماژیک مشخص می‌کند. در مرحله بعدی از وسیله‌ای نوک تیز برای ورود به پوست ایجاد می‌شود تا وارد بافت‌های آسیب دیده شود و کلاژن سازی را تحریک کند.

 

تزریق بوتاکس برای خطوط دور لب

سابسیژن پوست برای چه افرادی مناسب است؟

این روش درمانی برای تمامی افرادی که در ادامه بیان می‌کنیم می‌تواند مناسب باشد:

  • افرادی که از داشتن جای زخم و اسکار گلایه دارند.
  • افراد دارای آکنه و جوش‌های عمیق که زیبایی‌شان را تهدید می‌کند.
  • افرادی که از خط خنده‌های عمیق، چین و چروک و آسیب‌دیدگی‌های ناشی از نور خورشید رنج می‌برند.
دکتر بهروز باریک بین مخترع کانولای سابسیژن

سابسیژن پوست برای چه افرادی مناسب نیست؟

این روش درمانی ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد. این افراد عبارتند از:

  • تمامی کسانی که به بیماری‌های قلبی چون هایپرتروفیک مبتلا هستند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی و کسانی که دائما تبخال می‌زنند.
  • افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری‌های انعقادی خونریزی‌های غیرمعمولی را تجربه می‌کنند.

بهتر است قبل از انجام حتما با پزشک در رابطه با بیماری‌ها و شرایطی که دارید صحبت کنید.

 

انواع سابسیژن پوست

تکنیک‌های متعددی برای انجام سابسیژن پوست وجود دارد. در ادامه برخی از این تکنیک‌ها را بررسی خواهیم کرد. فراموش نکنید اینکه کدام یک از تکنیک‌ها برای شما استفاده شود کاملا به نظر پزشک بستگی دارد.

سابسیژن با روش تزریق خونی

در این روش با تزریق خون به زیر پوست سعی می‌شود جای زخم و اسکار و همچنین چین و چروک‌ها از بین برده شود. این روش یکی از قدیمی‌ترین روش‌های سابسیژن پوست است که با احتمال لخته شدن خون همراه است.

سابسیژن با فیلر

در این روش که بیشتر مناسب جای زخم، اسکار و جوش است در ابتدا سابسیژن پوست جهت کنار زدن لایه آسیب دیده انجام می‌گیرد. سپس سعی می‌شود با تزریق فیلر جوانسازی لازم انجام گیرد.

سابسیژن با پی آر پی

در این روش پلاک غنی شده به زیر پوست تزریق می‌شود تا به زیبایی و جوانسازی کمک کند. این روش اگرچه شباهت بسیار زیادی به سابسیژن با تزریق خون دارد اما نسبت به این روش ایمن‌تر است.

سابسیژن با پیوند پوست

در این روش ابتدا یک شکاف ریز ایجاد می‌شود سپس با استفاده از لیزر co2 بخشی از پوست پشت گوش جدا و به زخم پیوند داده می‌شود. سابسیژن پوست با پیوند پوست را می‌توان یکی از حساس‌ترین روش‌های سابسیژن که با التهاب و زخم همراه است، دانست‌.

 

مزایای سابسیژن پوست

مزایای سابسیژن پوست

بسیاری از افراد در رابطه با مزایای این روش درمانی سوالات بسیاری را مطرح می‌کنند. در این باره باید بگوییم که  سابسیژن یکی از کارآمدترین روش‌های درمانی قابل اجرا هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است که بدون درد و خونریزی انجام می‌گیرد و می‌تواند در مدت زمانی کوتاه نتایج دلخواه را حاصل کند‌.

افراد مختلف با هر نوع پوستی می‌توانند این روش را امتحان کنند. دوره نقاهت کوتاهی دارد و می‌توان از آن در کنار سایر روش‌های درمانی استفاده کرد. همین مزایا است که باعث می‌شود متخصصان بسیاری انجام این روش درمانی را توصیه کنند.

 

انواع لیزر برای جوانسازی را بشناسید.

عوارض سابسیژن پوست

این روش درمانی نیز مانند سایر روش‌های درمانی موجود ممکن است یک سری عوارض را به دنبال داشته باشد. برخی از این عوارض عبارتند از کبود، تورم، آسیب به اعصاب و عفونت.

لازم به ذکر است که اگر برای دریافت این خدمات پزشکی از متخصصان خبره‌ای که در این زمینه به ارائه خدمات می‌پردازند، کمک بگیرید عوارض نام برده برای شما اتفاق نمی‌افتند. البته لازم است بدانید که کبودی و تورم پس از انجام سابسیژن کاملا طبیعی است و به خودی خود با گذشت زمان از بین می‌رود.

 

اقدامات قبل از سابسیژن پوست

متخصصان توصیه می‌کنند قبل از انجام سابسیژن پوست حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از ۴ روز قبل انجام ورزش‌های سنگین را متوقف کنید.
  • در صورت مصرف دخانیات و الکل، مصرف آن را کنار بگذارید.
  • یک روز قبل از سابسیژن صورت خود را از آلودگی‌ها با استحمام پاک کنید.
  • در رابطه با حساسیت‌ها و داروهای مصرفی به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید این نکته را با پزشک در میان بگذارید.

 

مراقبت‌های بعد از سابسیژن

پس از انجام سابسیژن پوست نیاز به مراقبت‌های زیر وجود دارد:

  • تا دو روز از ورزش شدید و قرارگیری در معرض تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.
  • از جای سابسیژن محافظت کنید و از استفاده از داروهای ضدالتهاب تجویز شده را فراموش نکنید.
  • تا چهار ساعت صورت شما نباید شست‌و‌شوی شود. اگر می‌خواهید صورت خود را شست‌و‌شو دهید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.‌
  • برای کاهش التهاب و کبودی‌‌ها از می‌توانید از کمپرس یخ کمک بگیرید.
 
 
جمع بندی

در این مطلب به بررسی سابسیژن پوست پرداختیم و گفتیم که این روش یکی از کارآمدترین روش‌های موجود برای از بین بردن جای زخم و اسکار و همچنین زیبایی و جوانسازی پوست است.

اگر پس از مطالعه این مطلب تصمیم گرفته‌اید برای دستیابی به زیبایی بیشتر این روش درمانی را امتحان کنید ما در کلینیک بهروز آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان با استفاده از بهترین و کارآمدترین لوازم و تجهیزات هستیم.

متخصصان خبره ما در این کلینیک نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه کنند. اگر در رابطه با این روش درمانی سوالی در ذهن دارید و به دنبال پاسخ آن هستید، می‌توانید سوال خود را برای ما کامنت کنید. ما در کمترین زمان ممکن به تمامی سوالات پرسیده شده پاسخ خواهیم داد.

برای دریافت نوبت و برقراری تماس با متخصصان زیر می‌توانید از اطلاعاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد استفاده کنید.

سوالات متداول

دوره نقاهت لازم برای بهبودی این روش درمانی کاملا به میزان کبودی‌های ایجاد شده بستگی دارد. گاهی دیده می‌شود که پس از گذشت ۱۰ روز کبودی‌ها کاملا رفع می‌شوند. توجه داشته باشید که در برخی افراد این دوران نقاهت بسیار کوتاه‌تر است.

هزینه دریافتی بابت این روش درمانی بسته به میزان آسیب‌دیدگی پوست، نقاط مورد نیاز درمان و تعداد جلساتی که برای رفع مشکلات پوستی لازم است، تعیین می‌شود.

تعداد جلسات سابسیژن پوست بسته به میزان فیبروز پوست متفاوت است. در بسیاری از افراد تنها یک جلسات سابسیژن کافی است و اثرگذاری لازم را دارد. این در حالی است که برخی دیگر از افراد برای مشاهده بهبودی حتی به دو یا سه بار سابسیژن یا حتی بیشتر نیاز دارند.  

بسته به تشخیص و توصیه پزشک ممکن است از روش‌های درمانی چون میکرونیدلینگ، لیزر فرکشنال، پماد رتینوئید، لیزر فرکشنال، لایه‌برداری با مواد شیمیایی و تزریق ژل جهت ترمیم و بهبود آسیب‌دیدگی‌‌ها استفاده شود.

از آنجایی که این روش با بی‌حسی کامل انجام می‌گیرد، زیباجو دردی احساس نخواهد کرد.

برای استفاده از خدمات کلینیک بهروز می توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید و یا فرم دریافت نوبت را در سایت پر کنید.

بله در قسمت مشاوره آنلاین می توانید از پزشک مورد نظر سوال بپرسید. همچنین از طریق تماس با کارشناسان کلینیک بهروز و یا ارسال پیام به واتساپ ما می توانید برای مشاوره غیر حضوری هماهنگ کنید.