تخلیه ژل پاژ

تخلیه ژل پاژ به روش دکتر بهروز باریک بین

تخلیه ژل پاژ لب و صورت یکی از نیازمندی‌های افرادی است که در گذشته دور و نزدیک اقدام به تزریق این ژل برای اصلاح فرم صورت و زیباسازی خود کرده‌اند. متاسفانه ژل پاژ یکی از غیراستانداردترین ژل‌های موجود در حوزه زیبایی می‌باشد که در دهه ۸۰، استفاده از آن بین زیبا جویان رایج بوده است؛ اما با گذر زمان و بروز عوارض جانبی مختلف، پزشکان به این نتیجه رسیدند که ژل پاژ غیر قابل جذب بوده و پس از گذشت مدتی دچار جابه‌جایی در زیر پوست می‌شود و برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر، حتما باید تخلیه گردد. بنابراین اگر شما هم از جمله افرادی هستید که این تزریق را انجام داده‌اید و به دنبال یک مرکز معتبر برای تخلیه ژل پاژ می‌گردید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تخلیه ژل پاژ به روش های مختلفی قابل انجام است. ما بهترین پزشک متخصص را برای انجام این کار به شما معرفی می کنیم.

ژل پاژ چیست ؟

ژل پاژ یا ژل پلی آکریل آمید ، از تکنیک های زیبایی می باشد. مشکلات استفاده از این متد زیبایی موجب شده است که امروزه دیگر کسی به انجام این تکنیک اقدام نکند. ژل پلی آکریل آمید ، اصلاً جذب نمی شود. این ژل برای برجسته کردن لب ها و گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد. غیرقابل جذب بودن ژل موجب می شود که اندکی زیر پوست حرکت کند. تنها مزیت این روش برجسته سازی ، دائمی بودن آن است.
معایب این ژل سبب شده است که اغلب افراد پس از مدتی برای تخلیه ژل پاژ اقدام کنند. بنابراین ژل پاژ را نمی توان متد خوبی برای زیبایی و جوانسازی پوست دانست. بهتر است با متدهای بهتر و جدیدتر به زیبایی و جوانسازی صورت اقدام نمود.

تاریخچه تزریق پلی آکریل آمید

تزریق ژل پاژ در دهه قبل به شدت مرسوم بود. یکی از دلایلی که موجب شد این ژل پس از ورود به بازار جهانی مورداستقبال قرار بگیرد ، دائمی بودن آن است. اغلب ژل هایی که در آن زمان در بازار وجود داشتند ، در کمتر از 6 ماه یا یک سال محو می شدند. پس از استقبال بالا از عرضه این ژل ، به دلیل بروز عوارض مختلف ناشی از تزریق آن به تدریج استفاده از آن منسوخ شد.

عوارض تزریق پلی آکریل آمید

عوارض بسیار بد تزریق پلی آکریل آمید سبب شده است که متقاضیان تخلیه ژل پاژ بسیار زیاد باشند. برخی از عوارض تزریق ژل پاژ یا پلی آکریل آمید عبارتند از :
– جابه جایی ژل زیر پوست
– تورم و التهاب شدید
– عفونت شدید و بروز توده های چرکی
– و …
بسیاری از افرادی که این ژل را تزریق نموده اند ، بیم آن را دارند که عفونت شدیدی برای آنها ایجاد شود. لذا به پزشک مراجعه نموده و درخواست تخلیه آن را می کنند. افراد باید درنظر داشته باشند که تخلیه ژل پاژ می تواند عوارض شدیدی به همراه داشته باشد. لذا پزشک متخصص و مجربی را انتخاب کنید که به انجام این کار تسلط داشته باشند و از روش های بسیار خوبی برای این کار استفاده کنند.

عوارض تزریق ژل پاژ

ژل پاژ به چه مناطقی تزریق می شود ؟

ژل پاژ را در نواحی گوناگون بدن تزریق می کنند. زیرچشم ، لب ها ، گونه ، باسن ، سینه ها و … از جمله نواحی هستند که امکان تزریق ژل پاژ در آنجا وجود دارد. عوارض ژل پاژ ممکن است در هر یک از این نواحی بروز کند و اینگونه نیست که گمان کنید تزریق ژل پاژ در برخی از نواحی بدن ، ممکن است عوارضی را ایجاد نکند.

موارد استفاده از پلی آکریل آمید چیست ؟

تخلیه ژل پاژ از نواحی مختلف بدن ، امکان پذیر است. لذا افرادی که به تزریق ژل پاژ اقدام نموده اند و از انجام این کار پشیمان هستند ، می توانند به تخلیه آن اقدام کنند. البته برای تخلیه پلی آکریل آمید روش های گوناگونی وجود دارد که باید به انتخاب روش مناسب آن توجه داشت. موارد استفاده از ژل پاژ شامل حجم دهی و فرم دهی به لب ها ، تغییر حالت استخوان گونه و خطوط فک ، پر کردن صورت ، تغییر فرم صورت ، محو نمودن جای زخم و … می باشند. البته افرادی وجود داشته که از نتایج تزریق ژل پاژ رضایت داشته اند و هیچگونه نارضایتی در این زمینه نداشته اند.

عوارض خطرناک تخلیه ژل پاژ

اگر تصمیم خود را برای خروج ژل پاژ از نواحی صورت یا بدن خود گرفته اید ، بهتر است با عوارض این کار آشنایی داشته باشید. تخلیه پلی آکریل آمید ممکن است مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند که برخی از آنها غیرقابل جبران هستند. تخلیه پلی آکریل آمید ، کار بسیار حساس و دقیقی است و به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. با توجه به عواقب خطرناک تخلیه غیراصولی پلی آکریل آمید ، حتماً به پزشکان حاذق و متخصص در این زمینه مراجعه کنید. تعداد پزشکانی که در حال حاضر این کار را به بهترین نحو انجام می دهند ، کم نیست. پیش از تخلیه ژل پاژ ، انجام سونوگرافی از ناحیه موردنظر ضرورت دارد. هرگز بدون سونوگرافی نباید به تخلیه این ژل اقدام نمود. پس از سونوگرافی و یا سایر روش های تصویربرداری دقیق ، مقدار و اندازه ژل پاژ را مشخص نموده و از کیست و یا فیبروز بوجود آمده یک آنالیز دقیق انجام می دهند. در صورتی که اندازه کیست از اندازه ژل تزریق شده بیشتر باشد ، بیانگر این است که ممکن است مشکلات عفونی در اثر تخلیه پلی آکریل آمید ایجاد شود. برای تخلیه ، برشی بر روی پوست ایجاد کرده و ناحیه موردنظر را تحت فشار قرار می دهند. تخلیه باید به صورت گام به گام و مرحله ای صورت بگیرد تا عوارضی را ایجاد نکند. به دلیل اهمیت موضوع مجدداً تأکید می کنیم که تخلیه پلی آکریل آمید را تحت نظر پزشکان متخصص و بسیار ماهر انجام دهید.
تخلیه ژل پاژ توسط دکتر بهروز باریک بین

بهترین روش تخلیه ژل پاژ کدام است؟

به‌طور کلی در علم پزشکی و زیبایی، راهکارهای مختلفی برای تخلیه ژل پاژ وجود دارد. از این‌رو هر کدام که بسته به شرایط فرد متقاضی و صلاحدید پزشک مناسب‌تر باشد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بنابراین در ادامه راجع به انواع روش‌های این فرایند به طور مفصل بحث و گفتگو خواهیم داشت؛ تا اطلاعات ارزشمندی در این باره به دست آورید و با نگرش بهتری نسبت به انجام این عمل اقدام کنید.

تخلیه ژل پاژ با سونوگرافی

برای تخلیه ژل‌های سفت و غلیظ از روش سونوگرافی استفاده می‌شود. طی این فرایند، با ایجاد یک برش بر روی پوست؛ ژل‌های تزریق شده تخلیه می‌گردد. البته پیش از اینکه بر روی پوست برشی ایجاد کنند، پزشک با سونوگرافی محل تجمع مواد مذکور را بررسی می‌کند تا اگر امکان تخلیه مواد از راه دهانی فراهم باشد، از برش دادن پوست خودداری کند.

تخلیه ژل پاژ با جراحی

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، با انجام سونوگرافی و بررسی‌های لازم، محل تجمع ژل و مقدار تقریبی آن به دست می‌آید. سپس پزشک با انجام معاینات دستی اطلاعات جامعی در رابطه به شیوه صحیح تخلیه آن و هزینه‌های نهایی به دست می‌آورد. لازم به ذکر است که در پروسه سونوگرافی هم میزان دقیق ژل مشخص نمی‌شود، چرا که گاها فیبروزهای بافتی ظاهری همچون ژل پاژ به خود می‌گیرند و تشخیص آن دو از یکدیگر سخت می‌شود. از این‌رو حجم نهایی ژل، حین تخلیه آن به درستی مشخص خواهد شد. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که برای تخلیه این ژل، بیهوشی انجام می‌شود یا بی‌حسی؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که فرایند مذکور، نیازی به بیهوشی نداشته و جراحی تخلیه ژل پاژ صرفا با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد و هیچ دردی ندارد.

تخلیه ژل پاژ با سوزن

اگر ژل موجود در زیر پوست غلظت نسبتا پایینی داشته باشد و مانند چربی‌ها، سفت و نسبتا منجمد نباشد، می‌توان آن را به راحتی با سوزن تخلیه کرد. حتی گاهی ممکن است پس از تزریق ژل، به کیست و توده‌های کوچکی مبتلا شوید، در این شرایط هم برای تخلیه آن از سوزن استفاده می‌شود.

تخلیه ژل پاژ با آنزیم

در فرایند تخلیه ژل با آنزیم، از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود، زیرا سازگاری بالایی با بدن دارد. این روش کم عارضه‌ترین راهکار برای تخلیه ژل پاژ بوده و اغلب پزشکان تا جای ممکن سعی می‌کنند با بهره‌گیری از این شیوه، ژل را از زیر پوست زیبا جو تخلیه نمایند. طی فرایند مذکور، فرد پس از اتمام پروسه تخلیه، به طور موقت احساس سوزش خواهد داشت و اندکی ناحیه مربوطه دچار التهاب و قرمزی خواهد شد؛ اما فراتر از آن، اتفاق خاص دیگری نخواهد افتاد.

تخلیه ژل پاژ توسط دکتر باریک بین

یکی از برترین پزشکانی که به تخلیه پلی آکریل آمید در کشورمان اقدام می کند و این کار را به بهترین متد و بدون هیچگونه عوارضی انجام می دهد ، دکتر بهروز باریک بین است. دکتر بهروز باریک بین ، تنها پزشکی در ایران است که با بهره مندی از روش ابداعی خود به صورت کاملاً حرفه ای به تخلیه این ژل به طور کامل با استفاده از سونوگرافی اقدام می کند. در سایر مراکز به علت انجام این کار به صورت غیراصولی و نفوذ ژل به لایه های مختلف پوست و بافت های آن ، تخلیه ژل پاژ به صورت کامل انجام نمی شود و پس از مدتی عوارض آن دوباره نمایان شده و مجدداً شاهد تورم ، عفونت ، برجستگی های نامتقارن و … در محل موردنظر هستیم. اگر می خواهید با این مشکلات مواجه نشوید و هزینه مجددی برای تخلیه پلی آکریل آمید پرداخت نکنید ، این کار را تحت نظر پزشکان زبده و حاذق همانند دکتر بهروز باریک بین انجام دهید. نتیجه تخلیه ژل توسط دکتر بهروز باریک بین ، همان چیزی است که انتظار دارید و برای همیشه از شر ژل تزریق شده به صورت یا بدن خود ، رهایی پیدا می کنید.
blank

مراقبت‌های پیش از تخلیه ژل پاژ

• در وهله اول باید آرایش خود را به طور کامل پاک کنید تا در فرایند تخلیه اختلالی رخ ندهد. • حداقل یک هفته پیش از انجام عمل تخلیه، مصرف قرص‌های رقیق کننده خون نظیر آسپرین را متوقف کنید. • چنانچه در اطراف یا محل تخلیه، عفونت یا زخم و… وجود داشته باشد، باید با پزشک مشورت کنید و تا حد امکان از انجام این فرایند پیش از بهبودی کامل، خودداری فرمایید. • پیش از انجام عمل تخلیه، تست عدم آلرژی بدهید تا از خطر ابتلا به عوارض احتمالی، خیال خود را آسوده سازید.

مراقبت‌های پس از تخلیه ژل پاژ

• حداقل یک روز پس از تخلیه، آرایش نکنید و از مصرف نوشیدنی‌های الکی خودداری فرمایید. • حداقل ۲ هفته، از انجام ورزش‌های سنگین و حمام‌ آفتاب یا انجام سولاریوم خودداری کنید. • حداکثر تا ۲ دو روز از مصرف آسپرین خودداری فرمایید. • برای کاهش میزان التهاب و تورم، از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

درباره دکتر باریک بین

این موضوع باعث شده از اقصی نقاط دنیا موارد درگیر با تخلیه ژل پاژ و فیلرهای دائمی برای ایشان ارجاع شوند. اخیراً این حرکت در کلینیک پوست کانادا نیز آغاز شده و درمانگر بسیاری از افرادی است که تنها راه نجات آنها از التهاب پوست و عفونت خروج مواد خارجی تزریق شده به پوست می باشد.
بخشی از افتخارات دکتر بهروز باریک بین:
کسب رتبه اول بورد تخصصی پوست در بیمارستان رازی در سال 1388 چاپ بیش از 65 مقاله در نشریات بین المللی و ایرانی مولف کتب متعدد از جمله کاربرد لیزر در درماتولوژی، درماتولوژی بر پایه شواهد و…
دریافت لوح تقدیر از وزیر محترم بهداشت وقت و استاد ارجمند جناب آقای دکتر یحیی دولتی استاد پوست و مو و رییس سابق انجمن متخصصین پوست و مو
همکاری در تالیف آخرین کتاب در زمینه جراحی پلاستیک صورت و پروسه های تلفیقی چاپ اشپرینگزر آمریکا در سال 2021
دارای بیش از 8 ثبت اختراع ازجمله دستگاه بهینه ساز تزریق چربی، وسیله ساب سیژن برای اسکار های فرورفته و…
یافتن راهکاری برای تخلیه فیلر ها و ژل های دائمی پاژ ( با همکاری برادر ایشان دکتر روزبه باریک بین متخصص رادیولوژی)
کشف فرمولاسیون محصولات ویژه درمانی پوست و مو با برند DRBB که به نام خودشان است.

بهترین کلینیک تخلیه ژل پاژ در تهران

تا اینجای صحبت‌ها با ماهیت تخلیه ژل پاژ و انواع راهکارهای انجام این فرایند آشنا شدیم، حال نوبت آن رسیده تا کمی هم راجع به خودمان برایتان بگوییم تا بدانید که چرا به عنوان معتبرترین کلینیک‌های پوست، مو و تغذیه در تهران از نظر زیبا جویان شناخته شده‌ایم!
ما در مرکز تخصصی پوست، مو و تغذیه بهروز، به مدیریت جناب دکتر بهروز باریک بین، انواع خدمات تخلیه ژل پاژ، کاشت مو و ابرو، مشاوره‌های تخصصی پوست و زیبایی، لیفت بینی و… را خدمت زیبا جویان گرامی، با کیفیت بالا و بهره‌گیری از مهارت کادر پزشکی مجرب عرضه می‌داریم.
همچنین به دلیل استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته، این کلینیک به عنوان یکی از مجهزترین مراکز تخصصی پوست و زیبایی در تهران به شناخته می‌شود و ما امروز مفتخریم که توانسته‌ایم به نحو احسن خدمتگزار شما مردم شریف ایران باشیم. فلذا اگر قصد مراجعه حضوری و بهره‌مندی از خدمات به‌روز را دارید، کافیست با شماره تلفن‌های موجود در زیر تماس حاصل فرمایید و هماهنگی‌های لازم جهت رزرو نوبت را انجام دهید.

شماره تماس جهت رزرو نوبت و هماهنگی مراجعه حضوری:

آدرس کلینیک تخصصی پوست، مو و تغذیه بهروز:

پاسداران، بعد از پایدارفرد، بوستان نهم، پلاک 118

سوالات متداول

در صورتی که پس از تزریق این ژل احساس پشیمانی کردید یا مجددا خواستید چهره خود را به حالت قبل بازگردانید، باید از خدمات تخلیه ژل پاژ بهره‌مند شوید. روش تخلیه هم بسته به شرایط شما، توسط پزشک تعیین خواهد شد‌. بنابراین افرادی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛ کاندیدای مناسبی برای انجام تخلیه ژل پاژ می‌باشند:

  • افرادی که به عوارض احتمالی ژل پاژ مبتلا می‌شوند؛ (حساسیت، ایجاد توده، کیست یا فرورفتگی).
  • زیبا جویانی که از نتیجه نهایی کار راضی نیستند یا صورتشان نامتقارن شده است.
  • کسانی که درگیر لک اثر تیندال یا عفونت‌های پس از تزریق شده‌اند.

میزان عوارض ژل پاژ بسته به شرایط گوناگون نظیر قدرت بدنی بیمار، مهارت پزشک، کیفیت ژل و… متفاوت خواهد بود. در برخی موارد ممکن است شدت عوارض کمتر از حد معمول باشد.

قیمت تخلیه ژل پاژ به عوامل مختلفی نظیر کلینیک انتخابی، ناحیه تزریق ژل و… بستگی دارد، و نمی‌توان مقدار مشخصی برای آن تعیین کرد، زیرا توسط پزشک متخصص و پس از بررسی پارامترهای مختلف مشخص خواهد شد.

مدت زمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام عمل تخلیه ژل پاژ، بسته به نوع متریال ژل و سایر پارامترها متغیر است. اغلب طی یک جلسه فرایند تخلیه به اتمام می‌رسد، اما گاهی براساس صلاحدید پزشک، ممکن است این عمل مجدد تکرار شود تا باقی مانده ژل هم به طور کامل تخلیه شود.

گاها ممکن است پس از تخلیه ژل، فرد دچار عوارض مختلفی نظیر برآمدگی و التهاب در ناحیه تخلیه شود؛ چنانچه این عوارض ماندگار باشند، امکان تزریق مجدد وجود نخواهد داشت؛ اما در صورت بهبودی کامل، پس از مدتی می‌توان از سایر فیلرها برای تزریق استفاده کرد.