Deprecated: The PSR-0 `Requests_...` class names in the Requests library are deprecated. Switch to the PSR-4 `WpOrg\Requests\...` class names at your earliest convenience. in /home/drbehr/public_html/wp-includes/class-requests.php on line 24
تزریق چربی چیست؟ - کلینیک بهروز| دکتر بهروز باریک بین
blog

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی چیست؟

با افزایش سن و ظاهر شدن چین و چروک روی پوست بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که از روش‌های زیبایی نظیر تزریق چربی کمک بگیرند. تزریق چربی یکی از روش‌های زیبایی است که در چند سال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با استفاده از روش تزریق چربی علاوه‌بر اینکه به کاهش چربی برخی نواحی خود اقدام می‌کنید، می‌توانید قسمت‌های مورد نظر را با استفاده از این چربی‌ها فرم داده یا حجم آن‌ها را افزایش دهید. اگر قصد دارید با استفاده از تزریق چربی به جوانسازی و فرم‌دهی نواحی مورد نظر خود اقدام کنید، با ما همراه باشید تا به بررسی این روش زیبایی بپردازیم.

چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

لیست مطالب

تزریق چربی به چه معنا است؟

تزریق چربی به یکی از روش‌های زیبایی گفته می‌شود که در آن چربی از یک قسمت بدن گرفته شده و به قسمت دیگری از بدن انتقال پیدا می‌کند. در واقع هدف از انجام این کار بهبود ظاهر نواحی مختلف بدن است. در این روش زیبایی، پزشک چربی را به روش لیپوساکشن از بدن خارج کرده و به روشی خاص آن را برای تزریق آماده و به ناحیه مورد نظر منتقل می‌کند. متخصصان زیبایی از این روش برای بهبود جای زخم، اسکار، ترمیم بافت سینه و جوانسازی و زیبایی صورت، دست، پا، سینه، باسن و واژن استفاده می‌کنند.

روند تزریق چربی چگونه است؟

تزریق چربی در مراحل مختلفی انجام می‌شود که در این مراحل پزشک متخصص اقداماتی را انجام می‌دهد. از جمله مراحل تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استخراج چربی

در این مرحله پزشک چربی را از بخش‌های مختلف بدن نظیر ران‌ها، پهلوها و شکم استخراج می‌کند. برای استخراج این چربی‌ها از روش لیپوساکشن استفاده می‌شود.

سانتریفیوژ چربی

پس از استخراج چربی‌ها نوبت به سانتریفیوژ آن‌ها می‌شود. در این مرحله چربی سانتریفیوژ شده و چربی و خون اضافی از آن خارج می‌شود. این کار سبب پاکسازی سلول‌های بنیادی و چربی پیش از تزریق می‌شود. با سانتریفیوژ کردن چربی‌ها، سلول‌های چربی و سلول‌های بنیادی برای پر کردن فرورفتگی‌ها، چین و چروک و بازگرداندن حجم به نواحی تحت درمان استفاده خواهند شد.

تزریق چربی

پس از سانتریفیوژ نوبت به تزریق چربی می‌رسد. در این مرحله پزشک چربی تصفیه شده را به قسمت موردنظر تزریق می‌کند. تزریق چربی با استفاده سوزن‌های ریز انجام می‌شود تا چربی‌ها در نقاط دقیق تزریق شوند. تزریق چربی باید با دقت و با توجه به جزئیات انجام شود تا نتایجی طبیعی به دست آید.

ترمیم و بهبود

پس از تزریق چربی ممکن است محل تزریق کمی تورم داشته باشد. با مشاهده تورم و حساسیت نگران نباشید. زیرا پزشک با راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم به شما کمک می‌کند تا هرچه زودتر بهبود یابید.

در چه نواحی تزریق چربی انجام می شود؟

از آنجایی‌که در این روش زیبایی چربی از بدن شما گرفته می‌شود، سازگاری بالایی داشته و می‌توانید آن را به قسمت‌های مختلف بدن تزریق کنید. از جمله قسمت‌های رایج و مناسب برای تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تزریق چربی به صورت

از جمله محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی می‌توان به تزریق چربی به صورت‌های لاغر اشاره کرد. در تزریق چربی به صورت، چربی معمولا به زیر چشم و گونه تزریق می‌شود. انجام این کار سبب می‌شود که نواحی توخالی یا چروکیده نظیر زیر چشم جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند.

تزریق چربی به دست

با افزایش سن پوست دست نیز دچار چین و چروک شده و شادابی خود را از دست می‌دهد. تزریق چربی به زیر پوست دست سبب می‌شود که دست جوان‌تر و پرتر به نظر برسد.

تزریق چربی به سینه

اگر به دنبال افزایش حجم سینه، متقارن کردن آن و درمان بافت‌های آسیب‌دیده ناشی از پرتو درمانی و ایمپلنت سینه هستید، تزریق حجم مشخصی از چربی معمولا بین 25 الی 400 سی سی برای هر طرف یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. تزریق چربی به سینه برای بهبود جای زخم‌های ناشی از برداشتن سینه نیز به کار می‌رود.

تزریق چربی به باسن

افرادی که قصد افزایش حجم و خوش‌حالت کردن باسن خود را دارند، می‌توانند به تزریق چربی به باسن اقدام کنند. در این روش مقدار مشخصی چربی معمولا بین 100 الی 300 سی سی برای هر طرف به باسن تزریق می‌شود. تزریق چربی به اطراف ران نیز امکان‌پذیر بوده و برای زیبایی اندام از این روش استفاده می‌شود.

تزریق چربی به لب

این روزها داشتن لب‌های پر به یکی از محبوب‌ترین ترندهای زیبایی تبدیل شده است. یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش حجم لب‌ها، تزریق چربی به لب است. در این روش چربی از شکم فرد متقاضی برداشته شده و پس از خالص شدن به لب تزریق می‌شود. تزریق چربی به لب حدود 60 تا 90 دقیقه به طول می‌انجامد. همچنین ماندگاری تزریق چربی به لب حداقل 6 سال است.

تزریق چربی به ساق پا

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دلیل ژنتیک یا لاغری پاهای استخوانی دارید، می‌توانید با استفاده از تزریق چربی به ساق پا به پرتر شدن ظاهر پاهای خود کمک بسیاری کنید.

تزریق چربی به بازو

یکی از عمل‌هایی زیبایی که نزد مردان طرفداران بسیاری دارد، تزریق چربی به بازو است. با تزریق چربی به این ناحیه، بازو حجیم‌تر شده و ظاهری عضلانی‌تر برای فرد ایجاد می‌کند.

تزریق چربی به واژن

در سال‌های اخیر تزریق چربی به واژن به ویژه در زنان بالا 40 سال محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.‌ از آنجاییکه واژن یکی از حساس‌ترین اعضا بدن است، عواملی نظیر افزایش سن و زایمان طبیعی ممکن است روی ظاهر آن تاثیر بگذارد. این تغییرات معمولا در ناحیه خارج واژن دیده می‌شوند. از جمله مزایای تزریق چربی به واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفت‌تر و روشن‌تر شدن پوست واژن
  • درمان خشکی واژن
  • از بین رفتن حالت افتاده پوست واژن
  • ترمیم حالت نامتقارن آن
  • افزایش حجم واژن
  • از بین بردن چین و چروک‌ها در ناحیه خارجی آن

روش های مختلف تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که پزشک با توجه به شرایط و نیاز هر بیمار بهترین روش را به او توصیه می‌کند. انتخاب بهترین روش تزریق چربی به صورت به میزان حجم مورد نیاز، وضعیت پوست، ارزیابی دقیق از ساختار صورت و نیاز فرد متقاضی بستگی دارد. اگر قصد تزریق چربی به صورت بی‌هوشی موضعی را دارید، باید بدانید که در این روش چربی تصفیه شده از مناطق مختلف بدن گرفته شده و به صورت تزریق می‌شود. در واقع این روش به عنوان یک روش موضعی و کمتر تهاجمی برای ترمیم حجم و جوانی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در تزریق چربی با بیهوشی کلی بیمار بیهوش شده و پس از ایجاد جراحی کوچک چربی تصفیه شده به صورت او تزریق می‌شود. در ادامه به بررسی روش‌های مختلف تزریق صورت اشاره خواهیم کرد تا با هر یک از این روش‌ها آشنا شوید.

لیپوفیلینگ

در روش لیپوفیلینگ چربی از قسمت‌های مختلف بدن برداشته شده و پس از تصفیه زیر پوست تزریق می‌شود. این روش به عنوان یکی از کم‌تهاجمی‌ترین و طبیعی‌ترین تکنیک ها برای افزایش حجم و رفع چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نانوفتینگ

این روش شباهت بسیاری به لیپوفیلینگ دارد. تنها تفاوت این روش این است که چربی تصفیه شده به شکل نانوفیتینگ زیر پوست تزریق می‌شود. نانوفتینگ به عنوان یک روش کم تهاجم و مناسب برای ترمیم کوچک‌ترین نقاط ناهموار و چین و چروک‌های صورت است.

پیش از تزریق چربی چه اقداماتی انجام دهیم؟

اگر قصد تزریق چربی را دارید، پیش از انجام این کار باید نکاتی را رعایت کنید تا در هنگام تزریق چربی با مشکل مواجه نشوید. از جمله اقدامات لازم بیش از تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از مصرف داروهای ضد انعقاد خون و مکمل‌های گیاهی برای جلوگیری از خونریزی در هنگام تزریق خودداری کنید.
  • پیش از تزریق چربی برای جلوگیری از عفونت و اختلال در خونرسانی از مصرف دخانیات خودداری نمایید.
  • از یک ماه پیش از تزریق چربی از مشروبات الکلی استفاده نکنید.
  • پیش از تزریق چربی با متخصص زیبایی مشورت کرده و آزمایش‌های پزشکی را برای تایید سلامت کلی بدن انجام دهید.
  • اگر دارو مصرف می‌کنید یا آلرژی دارید، پیش از انجام این کار به پزشک خود اطلاع دهید.

درباره مزوتراپی سلولیت

پس از تزریق چربی به چه کارهایی توجه کنیم؟

همانطورکه پیش از تزریق چربی باید نکاتی را رعایت کنیم، توجه به اقداماتی پس از انجام تزریق چربی نیز بسیار اهمیت داشته و سبب نتیجه‌گیری بهتر شما از این عمل زیبایی خواهد شد. از جمله اقداماتی که پس از تزریق چربی باید رعایت کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چند روز پس از تزریق چربی از انجام فعالیت‌های ورزشی شدید و جابجا کردن اشیا سنگین خودداری کنید.
  • تا 48 ساعت پس از تزریق چربی در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگرفته و از سالن سولاریوم استفاده نکنید.
  • از فشار دادن محل تزریق خودداری کنید تا چربی تزریق شده جابجا نشود.
  • مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشک را فراموش نکنید.

توجه به نکات نگهداری بعد از تزریق چربی بسیار اهمیت دارد. بنابراین در روزهای اول برای اینکه درد شما کاهش یابد، از کمپرس آب گرم استفاده نکنید. زیرا استفاده از کمپرس آب گرم پیوند میان چربی و بافت بدن را از بین خواهد برد. بنابراین کمپرس آب سرد را جایگزین کمپرس آب گرم کنید.

از ماساژ دادن ناحیه تزریق شده خودداری نمایید. زیرا با انجام این کار ممکن است پیوندها تحت تاثیر قرار گرفته و عدم تقارن ایجاد شود. اگر پس از تزریق چربی با عفونت خونریزی یا سایر علائم غیر طبیعی مواجه شدید، به سرعت به پزشک خود مراجعه کنید.

تزریق چربی چه مزایایی دارد؟

تزریق چربی یکی از کم‌خطرترین و بهترین روش‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های پوست بوده که این روش محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. توجه به مراقبت‌های پس از تزریق بسیار اهمیت داشته و سبب نتیجه‌گیری بهتر شما از انجام این عمل خواهد شد. از جمله مهم‌ترین مزایا تزریق چربی که سبب شده بسیاری از افراد از این روش برای جوانسازی استفاده کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لاغر شدن ناحیه‌ای که از آن چربی برداشته می‌شود
  • کمک به بهبود آسیب‌های بافت
  • بهبودی کوتاه پس از تزریق چربی
  • روشی کم‌تهاجمی و ایمن

تزریق چربی چه معایبی دارد؟

تزریق چربی نیز مانند بسیاری از عمل‌های زیبایی علاوه بر مزایای متعددی دارد، با معایبی نیز همراه است که بهتر است پیش از انجام این عمل زیبایی از آن‌ها اطلاع داشته باشید. مهم‌ترین معایب تزریق چربی به شرح زیر هستند:

  • این روش نسبت به تزریق ژل کمی تهاجمی‌تر است.
  • ممکن است نیاز باشید که تزریق چربی را تکرار کنید.
  • مقداری از چربی تزریق شده به ناحیه مورد نظر جذب بدن خواهد شد.
  • ممکن است پس از تزریق با کبودی، بی‌حسی، التهاب یا زخم های کوچک مواجه شوید.

توجه داشته باشید که تزریق چربی به طور کلی به عنوان یک روش برای جوانسازی محسوب می‌شود. برای اینکه ایمن بودن این روش را افزایش دهید، مراجعه به یک کلینیک معتبر و پزشکی مجرب بسیار اهمیت داشته و عوارض تزریق چربی را به حداقل می‌رساند. در صورتی‌که به کلینیک معتبر و پزشکی با تجربه مراجعه نکنید، ممکن است با عوارض زیر مواجه شوید:

  • عفونت
  • خونریزی شدید
  • عدم تقارن در ناحیه‌های تزریق شده
  • ورود هوا میان ریه‌ها و قفسه سینه
  • گرفتگی رگ خونی
  • هماتوم
  • نکروز چربی
  • واکنش به ماده بیهوشی
  • لخته شدن خون

تزریق چربی چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری تزریق چربی بین یک تا 3 سال است. البته ماندگاری چربی بیش‌تر به نگهداری و جنس پوست فرد بستگی دارد. اگر پوست مناسبی داشته باشید و از حرارت و فشار در ناحیه تزریق شده خودداری کنید، ماندگاری تزریق چربی می‌تواند تا 5 سال هم ادامه داشته باشد. بنابراین برای افزایش ماندگاری تزریق چربی خود از قرار گرفتن در حرارت نظیر سونا، فشار زیاد و ماساژ محکم در ناحیه خودداری کنید.

فشیال روشی موثر برای پاکسازی و جوانسازی پوست

اگر از تزریق چربی پشیمان شدیم چه کنیم؟

برخی افراد پیش از انجام کارهای زیبایی نظیر تزریق چربی می‌خواهند بدانند که آیا پس از پشیمان شدن راه بازگشتی است یا خیر. در پاسخ به این سوال باید گفت که پس از تزریق چربی در صورت راضی نبودن یا سایر دلایل امکان تخلیه چربی وجود دارد. توجه داشته باشید که تخلیه چربی فرایند پیچیده‌تری نسبت به تزریق دارد. بنابراین این کار باید توسط پزشک متخصص انجام شود. زیرا اگر‌ این کار به درستی انجام نگیرد، ممکن است سبب ایجاد عفونت یا ظاهر بد شود. بنابراین بهتر است پیش از تزریق چربی با پزشک متخصص مشورت کرده و از انجام این کار اطمینان خاطر داشته باشید تا مجبور به تخلیه چربی نشوید.

هزینه تزریق به چه صورت است؟

هزینه تزریق چربی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن در نظر گرفت. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت تزریق چرمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان چربی تزریق شده
  • ناحیه موردنظر برای تزریق چربی
  • تعداد دفعات تزریق
  • هزینه‌های قبل و پس از عمل
  • هزینه‌های مربوط به جراح و کلینیک

البته به طور کلی می‌توان گفت که تزریق چربی نسبت به برخی روش‌های جوانسازی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

آیا در دوران بارداری میتوان تزریق چربی انجام داد؟

تزریق چربی به عنوان یکی از روش‌های ایمن برای جوانسازی شناخته می‌شود. اما انجام آن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. زیرا با انجام این کار ممکن است جنین در معرض خطر احتمالی قرار گیرد. تزریق چربی در این دوران نوزاد را در معرض خطر عفونت، خونریزی یا سایر عوارض قرار می‌دهد. زنان باردار معمولا دارای صورت پر و پوستی درخشنده هستند. بنابراین بهتر است انجام این کار را تا پس از زایمان به تعویق بیندازند.

از طرف دیگر در این دوران به دلیل به هم خوردن تعادل هورمون‌ها، تزریق چربی توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است نتایج پیوند تحت تاثیر قرار گیرد. همچنین در دوران بارداری وزن زنان ثابت نبوده و به صورت مداوم در حال تغییر است. در حالی‌که برای اینکه از تزریق چربی نتیجه ایده‌آل بگیرید، باید وزن شما ثابت باشد.

تزریق چربی در بهروز کلینیک

از آنجایی‌که انجام عمل‌های زیبایی نظیر تزریق چربی طرفداران بسیاری پیدا کرده است، انجام این عمل‌ها در کلینیکی معتبر بسیار اهمیت داشته و سبب رضایت خاطر شما از انجام این عمل‌ها خواهد شد. تزریق چربی به عنوان یک روش ایمن شناخته می‌شود. اما اگر این کار در مراکز نامعتبر انجام شود، خسارت‌های جبران ناپذیری را متحمل خواهید شد.

بهروز کلینیک یکی از معتبرترین کلینیک‌های زیبایی بوده که از کادری مجرب و با تجربه تشکیل شده است. اگر قصد تزریق چربی در بهروز کلینیک را دارید، می‌توانید از طریق سایت اقدام به رزرو نوبت خود کنید تا پس از مشاوره با پزشک تزریق چربی برای شما انجام شود. همچنین می‌توانید از طریق شماره تماس‌های درج شده نوبت خود را رزرو کنید.

سخن پایانی

تزریق چربی یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی و افزایش اعتماد به نفس است. اگر شما نیز به دنبال یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک‌های خود هستید، تزریق چربی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این روش با ماندگاری بالا و تاثیر قابل‌توجهی که دارد توانسته است محبوبیت بسیاری میان افراد پیدا کند. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از انجام این کار بگیرید توجه به نکات پیش از تزریق چربی و پس از آن که در این مقاله به آن اشاره شد، بسیار اهمیت دارد.

سوالات متداول

انجام این کار با بی‌حسی انجام می‌شود و درد بسیار کمی را در طول تزریق چربی احساس می‌کنید. درد تزریق چربی به نوع عمل و ناحیه انجام تزریق بستگی دارد. به عنوان مثال تزریق چربی در صورت درد کم‌تری نسبت به ران و سینه دارد.

تزریق چربی معمولا 2 ساعت طول می‌کشد. البته مقدار زمان برای این کار به نقاط مختلف بدن نیز بستگی دارد. به عنوان مثال تزریق چربی در سینه و باسن ممکن است تا 3 ساعت نیز طول بکشد.

از آنجایی‌که چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود، در صورتی که فرد متقاضی مراقبت‌های پس از این کار را به درستی انجام دهد، بدن چربی تزریق شده را پس نخواهد زد. عدم مصرف سیگار نیز سبب می‌شود احتمال پس زدن چربی بسیار پایین آید.

بله، یکی از مهم‌ترین مزایای تزریق چربی این است که شما پس از بهبود و تکمیل دوره درمان می‌توانید روند عادی زندگی خود را در پیش بگیرید.

 

برای استفاده از خدمات کلینیک بهروز می توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید و یا فرم دریافت نوبت را در سایت پر کنید.

بله در قسمت مشاوره آنلاین می توانید از پزشک مورد نظر سوال بپرسید. همچنین از طریق تماس با کارشناسان کلینیک بهروز و یا ارسال پیام به واتساپ ما می توانید برای مشاوره غیر حضوری هماهنگ کنید.

behrooz

اشتراک گذاری
منتشر شده توسط
behrooz

پست‌های اخیر

رفع تیرگی زیر چشم با مزوتراپی

رفع تیرگی زیر چشم با مزوتراپی اگر دوست دارید در رابطه با رفع تیرگی زیر…

1 ماه پیش

برجسته کردن گونه‌ها با تزریق فیلر

برجسته کردن گونه‌ها با تزریق فیلر طبیعی بودن نتایج حاصل شده از برجسته کردن گونه‌ها…

1 ماه پیش

همه چیز در رابطه با سابسیژن پوست

همه چیز در رابطه با سابسیژن پوست اگر دوست دارید بدانید سابسیژن پوست چیست؟ چه…

1 ماه پیش

بهترین کلینیک کاشت مو تهران کجاست؟

بهترین کلینیک کاشت مو تهران کجاست؟ اگر دوست دارید در رابطه با بهترین کلینیک کاشت…

1 ماه پیش

تزریق بوتاکس برای خطوط دور لب

تزریق بوتاکس برای خطوط دور لب هیچ کدام از ما دوست نداریم شاهد ظاهر شدن…

1 ماه پیش

از بین بردن سلولیت با لیزر Pdl + هزینه و معرفی بهترین کلینیک

از بین بردن سلولیت با لیزر Pdl + هزینه و معرفی بهترین کلینیک داشتن پوستی…

1 ماه پیش