Deprecated: The PSR-0 `Requests_...` class names in the Requests library are deprecated. Switch to the PSR-4 `WpOrg\Requests\...` class names at your earliest convenience. in /home/drbehr/public_html/wp-includes/class-requests.php on line 24
پلاسما جت چیست؟ - کلینیک بهروز| دکتر بهروز باریک بین
blog

پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت چیست؟

امروزه تکنیک‌های جوان‌سازی پوست متعددی ابداع شده‌اند که با تکیه بر فناوری‌های جدید تاثیر قابل توجهی بر پوست می‌گذارند. پلاسما جت نام نوعی تکنیک ایمن جوان‏سازی پوست است که به وسیله دستگاهی به همین نام انجام می‏‌شود.

پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت نوعی فناوری پیشرفته است که از آن برای سفت کردن پوست و لیفت آن بدون جراحی کمک گرفته می‌شود. این فناوری برای انواع درمان‌ های پوستی و زیبایی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاسما جت از لیفت بدون جراحی تا بهبود ناحیه اطراف چشم، سفت کردن پوست گردن و دکلته، لیفت ناحیه دور دهان، جوانسازی پوست دست و همچنین از بین بردن خال و اسکین‌تگ و زگیل، مورد استفاده پزشکان و متخصصان زیبایی پوست قرار می‌گیرد. در این روش درمانی، از دستگاه پلاسما جت و یک قلم استفاده می‌شود که با استفاده از نوعی بار الکترونی مستقیم روی پوست، آن را اسکن می‌کند. این کار به تحریک تولید کلاژن و بازسازی پوست منجر می‌شود که درنهایت می‌تواند به بهبود نمای ظاهری پوست بینجامد.

عملکرد پلاسما جت چگونه است؟

در دستگاه پلاسما جت از پلاسما، چهارمین حالت ماده بعد از جامد، مایع و گاز استفاده می‌شود. پلاسما نوعی گاز شبه‌خنثی یونیزه شده است که رسانای قدرتمندی است و می‌توان از آن برای انتقال الکترون استفاده کرد. دستگاه پلاسما جت با یونیزه نمودن گاز میان اپلیکاتور و پوست، با ایجاد بار الکترونی بر روی غشای پوست اثر می‏ گذارد و از این طریق با تحریک سلول‌ها سبب جوان ‌سازی و بهبود بافت تحت درمان می‌شود. درواقع بار الکترونیک وارد شده بر پوست، آن را تبخیر می‌کند و اثری مانند یک لک ریز باقی می‌گذارد که پس از یک هفته رفع خواهد شد. عملکرد دستگاه پلاسما جت به اینگونه است که به آرامی نزدیک پوست می‌شود و پرتوهای پلاسما به تمام نواحی مقاوم پوست نفوذ کرده و به خصوص می‌تواند نواحی آسیب ‌دیده را هدف قرار دهد و باعث حذف پوست اضافه و جوانسازی می گردد. هدف‌گیری نقطه تحت درمان با روش پلاسما جت، بسیار دقیق‌تر از سایر روش‌ها است و کمترین ضایعه را ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب، پلاسما جت جایگزینی کم‌تهاجمی و غیرجراحی برای بسیاری از بیماری‌های پوستی ارائه کرده است که قبلا تنها با جراحی قابل درمان بودند.

کاربرد پلاسما جت

  • درمان جوش
  • کم کردن لکه‌های پیری و خال‌های رنگی
  • کاهش نقاط قرمز ایجاد شده روی پوست
  • از بین بردن چین و چروک‌های صورت و گردن
  • درمان افتادگی پلک‌ها (بلفاروپلاستی غیرجراحی)
  • درمان افتادگی پلک بدون جراحی
  • از بین بردن چین و چروک‌های اطراف دهان و چشم
  • از بین بردن اسکین تگ، فیبروم و زگیل
  • بهبود جای زخم آکنه
  • کاهش رنگدانه‌های پوستی
  • سفت کردن پوست و
  • برگرداندن خاصیت ارتجاعی آن
  • جوانسازی پوست دست

جوانسازی پلک

پوست پلک بسیار نازک و حساس است و تحرک زیادی دارد. به دلیل پلک زدن ‏های فراوان در طول روز فشار بسیاری متحمل می‏ شود. به همین دلیل اولین علائم افزایش سن و خستگی در پوست اطراف چشم ظاهر می ‏شود. حتی جدای از افزایش سن عوامل محیطی مختلفی مانند سیگار کشیدن، نور آفتاب و آلودگی هوا باعث آسیب پوست پلک می‏ گردد. در نتیجه پوست اطراف چشم دچار چین‏ و چروک می‏ شود. هدف پلاسماجت از بین بردن یا کاهش این نواقص است تا چشم ها زیبا و جوان تر به نظر برسند. امروزه دستگاه ‏های جدیدی با استفاده از تکنولوژی پلاسمای گرم امکانات درمانی و زیبایی فراوانی را به ما ارائه می‏ دهند. این انرژی گرمایی تنها سلول‏های پوست پلک را هدف قرار داده و به نواحی دیگر آسیبی نمی‏ رساند.

نحوه رفع افتادگی پلک‌ها با پلاسما جت

معمولا جلسه‌های درمان با پلاسما جت با تزریق یا مالیدن داروی بی‌حسی شروع می‌شود. البته نوع استفاده از بی‌حسی به نوع درمان بستگی دارد. مثلا برای برداشتن خال به تزریق نیاز خواهید داشت، اما لیفت به تزریق بی‌حسی نیاز ندارد و صرفا استفاده از کرم یا ژل بی‌حس‌کننده کافی خواهد بود.

بافت پوست با برخورد پلاسما بر روی آن از حالت جامد به گاز تبدیل می‌شود (تصعید) و پوست اضافه‌ای که شل شده و افتادگی پیدا کرده از بین می‌رود. ممکن است طی این فرآیند احساس ناخوشایند خفیفی پیدا کنید که بعد از اتمام کار فروکش خواهد کرد.

مزایا پلاسما جت در درمان افتادگی پلک

تاثیر چشمگیر این روش در جوانسازی و رفع معضل افتادگی پلک بدون اسکار جراحی ، نبود بیهوشی و استرس جراحی در این روش باعث افزایش طرفداران روش پلاسما جت پلک شده است.

مراقبت قبل از درمان افتادگی پلک با پلاسماجت

قبل از انجام کار از پماد بی حسی موضعی استفاده می شود و مدت زمان ریکاوری کوتاه (حدودا 5 روز) است.

پلاسما جت بینی چیست؟

  • روشی غیرتهاجمی برای اصلاح فرم بینی است. پلاسماجت بینی برای افرادی که قصد کوچک کردن و لیفت بینی گوشتی خود را دارند بسیار مناسب است. با سوزاندن نقاط کوچک توسط پلاسمای گرم پوست بینی جمع می شود.
  • این روش برای کسانی که بینی استخوانی دارند مناسب نمی باشد. اگر از سن رشد فرد گذشته باشد ماندگاری پلاسماجت بینی تقریبا دائمی است. اما در سن رشد نیاز به جلسه یادآوری دارد.
  • بهتر است تا 24 ساعت از آرایش کردن پرهیز کنید. نتیجه عمل را بعد از 2 تا 4 هفته به خوبی خواهید دید.
  • ابتدا پزشک سلامت بینی را می سنجد تا از لحاظ انحراف و یا عارضه های دیگر مشکلی نداشته باشد. قبل از انجام کار از پماد بی حسی استفاده می شود. تنها یک جلسه برای این روش کافی نیست. حداقل سه جلسه پلاسماجت بینی نیاز است. زخم های ریزی که بر اثر حرارت پلاسما ایجاد می شوند در مدت زمانی کمتر از 10 روز بهبود می یابند.

شماره تماس بهروز کلینیک:

021-22573274

021-22764023

021-22764021

021-22575757

021-22571684

تعیین وقت تخلیه ژل پاژ:

09128434077

آدرس بهروز کلینیک:

تهران، منطقه ۴، پاسداران، بوستان نهم، روبروي بيمارستان لبافي نژاد، پلاك ١١٨، خیابان بوستان نهم (جعفری)، کلینیک بهروز

ساعات کاری: شنبه تا پنج شنبه 9 صبح لغایت 19

behrooz

اشتراک گذاری
منتشر شده توسط
behrooz

پست‌های اخیر

چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

چگونه ورم بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟ آیا به تازگی تزریق ژل…

2 هفته پیش

مزوتراپی سلولیت

درباره مزوتراپی سلولیت شاید شما هم از توده‌های چربی و سلولیت‌های فشرده در مناطقی از…

2 هفته پیش

انواع لیزر برای جوانسازی را بشناسید

انواع لیزر برای جوانسازی را بشناسید در سالیان اخیر استفاده از دستگاه‌های لیزر برای کمک…

3 هفته پیش

فیس آپ

فیس آپ در دنیا امروز روش‌های متنوع و موثری برای پاکسازی و لایه‌برداری پوست وجود…

4 هفته پیش

دمودکس چیست؟

دمودکس چیست؟ پوست انسان‌ها میزبان موجودات میکروسکوپی مختلفی همچون دمودکس‌ها است. دمودکس‌ها موجودات میکروسکوپی بسیار…

4 هفته پیش

نانوفت چیست؟

نانوفت چیست؟ درمورد تزریق چربی به روش نانوفت بیشتر بدانیم نانوفت یک مفهوم و روش…

1 ماه پیش